Informáciu o zastavení predaja leteniek najprv v utorok neskoro večer priniesol portál planecrazy.sk s odvolaním sa na viaceré zdroje. Air Berlin je vlastníkom druhej najväčšej rakúskej leteckej spoločnosti Niki.
Generálny riaditeľ spoločnosti Niki Christian Lesjak vlani na jeseň v Bratislave nadšene oznámil dohodu s letiskom M. R. Štefánika o leteckom spojení slovenského hlavného mesta s Bruselom, Viedňou a Malorkou od apríla 2015 a neskoršiu možnosť ďalších liniek. „Túto spoluprácu považujem vzhľadom na ďalší plánovaný rozvoj Letiska Bratislava za úplne zásadnú,“ vyhlásil aj generálny riaditeľ a predseda predstavenstva letiska Ivan Trhlík.
V januári po prehodnotení množstva predaných leteniek preložil Niki linky do Bruselu a Viedne na jeseň a Malorku až na jar 2016. Priama linka do Bruselu mala pred budúcoročným slovenským predsedníctvom v Rade Európskej únie urýchliť spojenie s centrálou EÚ.
Na rakúskom portáli austrianaviation.net A. Dünhaupt dodal, že po opätovnom prerátaní došli k záveru, že plánované lietadlo môže byť lepšie využité na iné príležitosti. Pre TREND.sk vyhlásil, že zatiaľ nie je jasné, či sa situácia v ďalšej budúcnosti ešte raz zmení.
O konkrétnych príčinách sa v Berlíne ani vo Viedni nehovorí. Hovorca Air Berlin Heiko Senebald pre austrianaviation.net však povedal, že hospodársky model spoločnosti sa zmenil. Do spoločnosti vo februári tohto roku nastúpil nový predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Stefan Pichler a ten nechce odštartovať nijaké „nové experimenty“. Air Berlin musí totiž riešiť vážne ekonomické problémy.
Viacerí predajcovia leteniek sa o linke vyjadrovali dosť skepticky. Niki mal lietať dvakrát denne 180-miestnym Airbusom A320 prípadne 150-miestnym A319, čo je pre slovenský trh značne, najmä pre služobné cesty úradníkov, veľa. Cestujúci z a na Slovensko sú samozrejme vítaní na bruselských linkách Austrianu a Brussels Airlines, pretože pomáhajú vyťažovať linku z Viedne. Autor článku vlani štyrikrát letel medzi Viedňou a Bruselom, a cestujúcich, ktorí hovorili po slovensky, boli na palubách jeden, dva tucty.
Medzi Bratislavou a Bruselom sa pokúšala pred piatimi rokmi lietať spoločnosť Danube Wings, spájaná s podnikateľom Vladimírom Poórom: Pri konkurencii Viedne počet cestujúcich zvyčajne neprekročil ani päť a ešte väčším prepadákom bol krátky nezmyselný experiment s linkou Poprad-Brusel.
V súčasnosti z Bratislavy do Bruselu, ale na vzdialenejšie lowcostové letisko Charleroi, lieta trikrát týždenne Ryanair. Jeho dni a časy letov však na jednodňové služobné cesty nevyhovujú.