Reštaurácia Contact Bar and Kitchen v Sydney dá každému zákazníkovi pohár vína grátis, ak po vstupe do podniku odovzdá svoj mobil personálu. Ten mobil odloží do skrinky, ktorej kľúč následne dostane hosť, aby si ho po odchode mohol opäť prevziať.
„V pohostinskom priemysle som už 20 rokov. Postupom času som videl mobily narúšať jedenie čoraz viac a viac,“ hovorí pre portál Business Insider majiteľ austrálskeho podniku Markus Stauder. „Chcem len, aby si ľudia užili jedlo a nápoje.“
Podľa jeho slov sa zákazníci bez mobilov spočiatku cítia po usadení ako nahí, nervózne sa rozhliadajú, vyzerajú troška stratení, po určitom čase to však prejde. Prirodzene, kto nemá záujem, mobil si môže zobrať k stolu.
Existujú ďalšie podniky, ktoré napríklad ponúkajú 10-percentnú zľavu na jedlo, ak zákazník súhlasí s odložením mobilu do škatule počas celej návštevy. Istá izraelská reštaurácia ponúka v takomto prípade dokonca zľavu 50 percent, dodáva Business Insider.
Faradayova klietka
Majiteľ fínskeho koktailového baru v Helsinkách sa rozhodol pre radikálny zákaz smartfónov. Od svojich zákazníkov vyžaduje, aby mobily pri vchode odovzdali a neničili nimi atmosféru podniku.
„Ľudia naozaj
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?