Prílet do Bratislavy bol mimo pozornosti zvedavcov. Lietadlo pristálo z Prahy nad ránom, k českým pristúpili slovenskí turisti a pokračovalo na šesť a polhodinový let do letoviska Salalah v Ománe na východnom pobreží Arabského polostrova. Nazad sa vrátilo do Bratislavy pred polnocou, vyložilo časť cestujúcich a so zvyškom pokračovalo do Prahy.

Do konca roku bude vo farbách SmartWings ďalších päť z celkového počtu 39 objednaných maxov. Ak bude na palube iba turistická trieda, bude mať 189 sedadiel. Časť flotily má mať aj biznis triedu s 18 pohodlnými sklápacími kreslami a v ekonomickej triede 150 miest.

Lietadlá sú vybavené aj Wi-Fi zábavným portálom, z ktorého možno prebrať do telefónu, tabletu či laptopu filmy, hudbu, rôzne hry a čítať vybrané noviny a časopisy. Časť programov je aj pre deti. Tento systém bude do leta aj v doterajších starších lietadlách.

Prednostne na dlhšie lety

Hoci v Bratislave má dopravca v letných mesiacoch bázovaných zvyčajne päť lietadiel, nové boeingy medzi nimi tento rok nebudú. Dĺžka letov z Bratislavy, Košíc, Popradu a Sliača k moru zvyčajne nepresahuje tri hodiny, teda vystačí aj staršia verzia.

Max sa bude objavovať prednostne najmä na dlhších letoch, z Bratislavy napríklad do Salalahu a z Prahy do Marsa Alam v Egypte, Dubaja či na Kanárske ostrovy. Práve na nich možno dosiahnuť až o 14 percent nižšiu spotrebu, než majú lietadlá NextGeneration.

Najnovšie lietadlo bude lietať aj na novej linke medzi Tel Avivom v Izraeli a Tenerife na Kanárskych ostrovoch. Je to obchodný úspech českého dopravcu, pretože doteraz z Izraela na Kanárske strovy lietali iba izraelské a španielske spoločnosti, nie aerolínie z tretích krajín.