Ide o prvý z 23 airbusov tohto typu, ktorými začnú od februára do marca roku 2017 nahrádzať menšie prúdové lietadlá vo flotile spoločnosti. Táto pôvodne regionálna firma prešla do portfólia nemeckej Lufthansa Group a tento rok otvorí na európskych linkách ďalšiu etapu služieb najväčšieho nemeckého leteckého dopravcu.

Vedenie Lufthansy sa po dlhšom zvažovaní rozhodlo odpovedať na energický nástup rozličných lowcostových dopravcov na nemeckom trhu a konkurovať im. Preto zrekonštruovala svoj Eurowings a jej divíziu Germanwings prispôsobila svojim novým čiastočne aj lowcostovým potrebám. Pod značku Germanwings v roku 2013 preradila najprv svoje  nemecké priame bezprestupové spojenia s výnimkou letov z a do Frankfurtu a Mníchova, potom aj európske lety. Pre ne vytvorila v jednom lietadle tri osobitné tarifné triedy s rozdielnym rozsahom služieb od obdoby biznistriedy až po lowcostovú dopravu.

Napokon na sklonku vlaňajška oznámila Lufthansa aj vytvorenie „nového Eurowingsu“, ktorý čoskoro začne postupne lietať medzi ďalšími letiskami, aj mimo Nemecka. Od jesene k nim pridá aj medzikontinentálne lacné zámorské lety na Floridu, do južnej Afriky a dovolenkárske destinácie na ostrovoch v Indickom oceáne.

Do jesene Eurowings absorbuje linky, lietadlá a posádky Germanwingsu a značka mladá značka Germanwings z trhu zmizne, hoci ju šéf Lufthansy Carsten Spohr označil za úspešnú. Projekt dcérskych spoločností pokladá Lufthansa za potrebný spôsob, aby v tvrdej konkurencii na nemeckom trhu znižovala náklady. Súčasťou nového konceptu je aj nové mzdové tarify, proti čomu sa búria posádky Lufthansy, ktoré boli alebo budú presúvané k dcéram. Pocítia to údajne na mzdách a tvrdších pracovných podmienkach.

Vedenie koncernu sa však popri lowcostovom projekte snaží ďalej zvyšovať kvalitu a rozsah služieb tradičnej Lufthansy, aby sa čo najskôr ako prvá európska spoločnosť stala päťhviezdičkovou a zaradila sa do najvyššieho rangu aeroliniek, kam patria zatiaľ iba ôsmi dopravcovia z Blízkeho východu, východnej a juhovýchodnej Ázie.