Keď sa k 1. augustu minulého roka otvárala slávna Zelená žaba v Trenčianskych Tepliciach, praskalo rekonštruované termálne kúpalisko vo švíkoch. Denne prišlo aj tisíc návštevníkov, čím sa jeho kapacita celkom naplnila.

Bazény pod holým nebom si užívali najmä rodiny s deťmi, ale aj dôchodcovia, ktorí si tam prišli zaspomínať na svoje mladšie roky. Zelenú žabu si totiž pamätali ako funkcionalistický skvost tridsiatych rokov, ku koncu storočia však chátrajúci a zdevastovaný. Trvalo pätnásť rokov, kým vynovená opäť privítala relaxujúcich hostí.

Lejak Zelenú žabu nevyľudní

„V porovnaní s vlaňajškom je tohtoročná sezóna horšia. Nestabilné počasie hralo proti nám,“ hodnotí vývoj leta Simona Jánošová z marketingu, „počas horúčav sme kapacitu obsadili na sto percent, v júli aj auguste však bolo veľa chladnejších a daždivých dní.“

Prevádzka kúpalísk je veľmi nákladná, preto sa aj mnohé kedysi obľúbené ešte stále nedočkali svojho znovuotvorenia. Stačí chladnejšie leto a kúpalisko končí v červených číslach. Na Zelenej žabe našli riešenie v podobe pridanej hodnoty – saunách a reštaurácii.

„Saunový svet so štyrmi saunami, ochladzovacím bazénom a vírivkou funguje celoročne, ten potom vyrovnáva výsledky nestabilného leta,“ S. Jánošová dodáva, že saunovanie pod holým nebom ponúka celkom iný zážitok než tradičné wellness služby hotelov. Navyše je v trenčianskom regióne ojedinelý.

Pri rekonštrukcii totiž nadviazali na architektonicky najoceňovanejšiu vlastnosť termálneho kúpaliska – vsadenie do južného svahu Teplickej vrchoviny, o ktorom odborníci vravia ako o náročnom živelne modelovanom teréne. Zelená žaba vsadila aj na ďalšiu pridanú hodnotu – koncert skupiny Desmod, ktorý pritiahne na kúpalisko aj klientelu iného typu.

Pripravuje na spustenie on-line rezervačný systém, ktorý umožní vyhnúť sa prípadným dlhým radom pred pokladňou. „Veľmi dobre sa uchytili víkendové obedové menu v reštaurácii za zvýhodnenú cenu, čo do nej prilákalo ďalších hostí,“ S. Jánošová považuje za veľkú výhodu, že Zelená žaba má čo ponúknuť aj v prípade škaredého počasia.

Patince lákajú pestrými zážitkami

S vodným svetom o rozlohe 2 000 m² získal wellness hotel Patince celoslovenské hotelové prvenstvo. Toto leto tam však hostí pritiahli nielen bazény a vodné atrakcie, ale aj podujatia súvisiace s desiatymi narodeninami. „Od prvého júlového víkendu sme mali hotel takmer plný.

Počet hostí vzrástol už len minimálne oproti vlaňajšku, pretože minulý rok sme zažili extrémne úspešnú sezónu,“ Ľubica Riedelová z marketingu dodáva, že kúpanie ako celodenný prípadne niekoľkodňový program nestačí.

Ľudí zaujímajú aj iné zážitky – slávnostné otvorenie letnej sezóny, atraktívny animačný program pre deti, večerný bowling či programy typu Oldies disco večer alebo Kubánsky víkend, organizovaný po záštitou Kubánskeho veľvyslanectva v SR. Počas dňa sa hostia tešili z vodných pôžitkov, večer tancovali salsu.

„Oproti vlaňajšku častejšie navštevovali Grill bar, objednávali si viac sektov, koktailov a soft drinkov i špeciálne pripravenú kukuricu.  Každú sobotu sa mohli dať odviezť našim turistickým vláčikom do prístavu Marína Patince, odkiaľ  ich loď previezla po Dunaji,“ podľa Ľ. Riedelovej je však táto sezóna predsa len výnimočná – rekordným počtom návštevníkov z regiónu, ktorí môžu aj v budúcnosti tvoriť podstatnú časť kúpaliskovej i reštauračnej klientely.

Patince bazény.Tr Zdroj: Soňa Hudecová

Prešovská exotika na tri hodinky

Aj v exoticky poňatom Plaza Beach Resort v Prešove, ktorý je vďaka stredomorskému štýlu veľmi obľúbený, považujú minuloročné leto za mimoriadne. Navštívilo ho 44 000 hostí. Tento rok však museli častejšie zavesiť na bránu tabuľku Zatvorené! „Počas horúcich dní sme mali aj tisícku kúpajúcich sa, počas chladnejších dní sme kúpalisko zatvorili,“ hovorí Milica Michrinová z marketingu.

Júl sa začal pekne, ale na jeho konci museli konštatovať polovičnú návštevnosť oproti vlaňajšku. Dúfali, že sa augustové počasie polepší, žiaľ, ostalo len pri zbožnom želaní. A tak bola táto sezóna svojská predovšetkým zvýšeným záujmom o kratšie 3-hodinové vstupy.

Patria k proklientskej filozofii podobne ako VIP zóna, ktorú si hostia môžu telefonicky objednať v prípade, že kúpalisko je už kvôli naplnenej kapacite zatvorené. Ako spomína M. Michrinová, lákadlom tohto leta sa stali nielen bazény či nový skalný hrad pre najmenších, ale aj „live cooking“; pred očami hostí sa grilovali ryby, zelenina, mäso.