Výšku úveru Transaero nešpecifikovalo a z ruských médií nie je jasné, akou sumou sa rozhodla ruská vláda podporiť leteckú dopravu.

Po drastickej redukcii letov ruskej leteckej trojky, sibírskej spoločnosti UTair Aviation v uplynulých dňoch zverejnili a agentúra TASS informáciu, že spoločnosť upozornila v decembri štát na hrozbu platobnej neschopnosti a požiadala a banky o finančnú pomoc, aby nemusela obmedziť prevádzku. Iba za palivo dlhuje Transaero dvom ruským dodávateľom 4,5 miliardy rubľov (pri súčasnom kurze vyše 66 miliónov eur) a pri prepade kurzu rubľa sú čoraz vyššie aj náklady na lízing lietadiel.

Už na jeseň začal dopravca realizovať celý rad opatrení na zlepšenie efektívnosti prevádzky v zmenených ekonomických podmienkach podľa odporúčaní, ktoré vypracovala medzinárodná poradenská firma McKinsey.

Veľké finančné problémy majú aj ďalšie aerolínie v krajine. Podľa prezidenta asociácie ruských leteckých spoločností Vladimira Tasuna sa ich straty blížia k 30 miliardám rubľov (vyše 440 miliónov eur).

Ruská dvojka lieta do 156 miest doma i v zahraničí a má 99 amerických lietadiel, vrátane dvadsiatich obrovských B-747-400. Ruské sú iba tri. Na ďalšie roky si objednala 64 ďalších lietadiel. V roku 2013 prepravila 12,4 milióna pasažierov a vyše 69 tisíc ton nákladu a pošty.

Spoločnosť oznámila, že ruší palivový príplatok k letenkám, zaviazala sa, že v roku 2015 zmrazí ceny leteniek na domácich linkách, kde je jediným dopravcom, zníži ceny o päť až sedem percent a posilní spoluprácu s ruskými cestovnými kanceláriami pri príprave letov s dovolenkármi najmä na ruský juh.