Výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva košického letiska Michael Tmej pripomenul, že celkový rast dosiahli napriek turbulenciám v cestovnom ruchu, čo sa prejavilo 25-percentným úbytkom východoslovenských dovolenkárov na charterových letoch do prímorských letovísk. Zapríčinila to bezpečnostná situácia v Turecku, kvôli ktorej klesol záujem o lety do tureckej Antalye o 65 percent a cestovné kancelárie podľa M. Tmeja nedokázali ponúknuť adekvátnu náhradu. Najžiadanejšou dovolenkovou destináciou bol bulharský Burgas s takmer 29-tisíc cestujúcimi.

Na východe sa však vlani rovnako ako rok predtým darilo pravidelným linkám, cestujúcich bolo o 19 percent viac. Najväčší záujem bol o denné lety na londýnske letisko Luton, ktoré využívali najmä slovenskí občania pracujúci vo Veľkej Británii. Na druhom a treťom mieste v poradí záujmu boli Viedeň a Praha ako významné prestupové letiská do západoeurópskych miest i zámoria. V priebehu roka pribudli aj nové linky do Varšavy a Istanbulu, taktiež dôležité aj pre tranzit.

Vlaňajšok bol po rokoch 2007 a 2008 tretím najúspešnejším v histórii košického letiska. Po rekordnom roku 2008 s vyše 590-tisíc cestujúcimi prišiel krach slovenského lowcostu SkyEurope Airlines a dramatický pokles počtu pasažierov. Až v roku 2013 ho zastavil najmä príchod maďarského lowcostu Wizz Air.

V súčasnosti majú Košice pravidelné celoročné spojenie do deviatich miest. Hoci aerolinka Turkish Airlines kvôli nižšiemu počtu cestujúcich vlani zrušila linky do viacerých destinácií, do Košíc však od 16. januára pridáva ďalšiu linku.

Do letnej charterovej ponuky pribudla Barcelona-Girona , rovnako aj sezónne spoje na grécke letiská Hraklion a Rodos, do bulharského Burgasu, Lamezie Terme v Taliansku a na španielsky ostrov Malorka. Okrem menších touroperátorov, ktoré obsadili časť kapacity liniek, si letenky môžu kupovať aj individuálni cestujúci, ktorí si ubytovanie a služby organizujú sami.