Medzi Košicami a Kyjevom lietali ČSA trikrát týždenne. „Linke paradoxne nepomohlo ani zrušenie vízovej povinnosti pre občanov Ukrajiny pri cestách do Európskej únie,“ poznamenal J. Tóth.
Linka vychádzala z Prahy a vracala sa cez Košice zasa do Prahy, plnili ju cestujúci z oboch miest. Hoci Kyjev z linky vypadol, počet letov medzi Prahou a Košicami ČSA zachovali, ale menšieho typu.
Oproti zimnému letovému poriadku 2016 až 2017 túto zimu lowcost Wizz Air už nelieta z Košíc do Bristolu v Spojenom kráľovstve, dopravca však rýchlo reaguje na záujem cestujúcich o iné destinácie. Preto aj v zime pokračujú linky do Tel Avivu Kolína nad Rýnom, ktoré sa otvorili v lete.
Oproti minulej zime pridal poľský LOT ešte dve linky týždenne do Varšavy a Turkish Airlines ďalší let do Istanbulu. Celkových 61 letov do týždňa je viac než pred rokom.
Košičanom sa výrazne skrátila doprava
K tradičným prípojným letom z Košíc cez Prahu a Viedeň do vzdialenejších destinácií a zámoria rastie záujem aj o tranzit na súkromné i služobné cesty cez Varšavu a Istanbul na európske letiská, na Blízky východ, do severnej Ameriky, Ázie aj Afriky.
Podľa šéfa marketingu Letiska Košice Juraja Tótha sa cez prestupné letiská Košičanom výrazne skrátila doprava na populárne exkluzívne dovolenky do Dubaja, Thajska, na Maldivy či Seychely i do USA.
Kým pred pár rokmi cestovali Východoslováci často autami k odletom z Budapešti, podľa výkonného riaditeľa a predsedu predstavenstva Michaela Tmeja, sa stali Košice spádovým letiskom aj pre severozápad Maďarska, juhovýchod Poľska a zakarpatskú Ukrajinu. M. Tmej navyše vidí potenciál Košíc v ďalších priamych linkách, o ktorých sa rokuje.