Pre TREND.sk to Wizz Air vysvetlil slovami, že spoločnosť kontinuálne prehodnocuje sieť liniek a upravuje ju tak, aby čo najlepšie vyhovela dopytu klientov.
Slovensko je pre Wizz Air podľa spoločnosti atraktívnym rastúcim trhom, čo podčiarkujú aj linky už z troch kľúčových slovenských letísk (Košice, Poprad a od jari budúceho roku aj Bratislava) a spoločnosť pokračuje v záväzku otvárať slovenským cestujúcim nové možnosti nízkonákladového cestovania a promptne reaguje na dynamiku trhu.
Portál slovakaviation.sk usudzuje, že o linku nebol dostatočný počet cestujúcich, hoci sa jednosmerná letenka často predávala iba za najnižšiu možnú cenu 9,99 eura bez poplatkov.
V minulosti z Košíc do Bergama už lietala spoločnosť Danube Wings, ale aj tá linku pre malý počet cestujúcich zrušila, hoci lietala iba sedemdesiatmiestnym lietadlom, kým airbusy Wizz Air majú 180 miest.
Slovakaviation.sk vyslovuje obavy, či Košice a ich spádová oblasť dokážu generovať dostatočný dopyt do niektorých destinácií. V tomto prípade by Košiciam viac vyhovovalo častejšie spojenie s menším lietadlom a produktom viac cieleným na obchodnú klientelu.
Deň po zrušení linky do Bergama Wizz Air redukuje aj počet letov na novej linke do Bristolu z dvoch na jeden let týždenne. Obmedzenie platí do konca marca a v letnom letovom poriadku sú opäť dve týždenné spoje. Po zimnej sezóne Wizz Air rozšíri aj počet letov z Košíc na londýnske letisko Luton zo súčasných siedmich na desať týždenne.
Pravidelné spojenie do Londýna je v prevádzke od augusta 2013 a linku sa podľa internetových novín košice:dnes podarilo rozlietať s dotáciou oblastnej organizácie cestovného ruchu Košice Turizmus. Podobný scenár by mohol platiť aj pre lety do Nemecka, o ktoré má letisko, mesto i Košický samosprávny kraj veľký záujem.