Fotenie neobyčajne dobre vyzerajúceho jedla v reštaurácii a jeho okamžité zavesenie na sociálne médiá (#foodporn) sa považuje za spôsob, ako dať priateľom prostredníctvom internetu dobrý tip na skvelú večeru. Iní to vnímajú ako otravnú úchylku či ako potrebu sa pochváliť.
Reštaurácie si dávajú záležať, aby ich jedlá a nápoje vyzerali ukážkovo. Spolupracujú s internetovými hviezdami (influencermi) či s marketingovými agentúrami, ktoré sa špecializujú na úpravu udalostí tak, aby z hľadiska Instagramu budili čo najlepší dojem a boli čo najviac „zdieľateľné“. Oni vedia, že ľudia zdvihnú svoj koktail, urobia si fotku na mieste s pekným pozadím a potom to umiestnia priamo na web.
Zdieľateľný dizajn
Rovnakú logiku uvažovania uplatňujú aj architekti. Vedia, že ľudia sa radi fotia na krásnych farebných námestiach, vo vysokých sklenených budovách s unikátnym výhľadom, pri neobyčajných umeleckých inštaláciách, sochách či iných konštrukciách a stavbách, ktoré sa vymykajú normálnosti a ktoré dobre pôsobia na fotografiách.
Newyorské schodisko „vedúce nikam“ od štúdia Heatherwick, Broad Museum v Los Angeles, Cloud Gate v Chicagu od indického umelca Anisha Kapoora či 480-miliónový moskovský Zaryadye Park sú archetypálnymi kúskami súčasného „zdieľateľného“ dizajnu, vysvetľuje portál The Guardian. Sú to mestské ikony, ktoré fungujú ako turistické magnety.
Šikovným ťahom je napríklad aj umiestnenie fiktívneho nástupiska 9 a trištvrte na londýnskej stanici King’s Cross, ktorá podľa kníh o Harrym Potterovi zaviedla čarodejníkov na železnicu do Rokfortu. Kým sa fanúšik vyfotí s prepravným vozíkom čiastočne uväzneným v stene, odstojí si v rade hodinu a viac.
Ľudia vždy chceli cestovať
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?