Po zápase v Poddoľsku odletia na ďalší deň slovanisti do Šanghaja v Číne, kde ich čaká pekinský klub Kunlun – Červená hviezda.

Prakticky z letiska pocestujú na štadión, kde hrajú v pondelok už o 12:20 nášho času a hneď po zápase poletia takmer tri a pol hodiny do Chabarovska na ruskom Ďalekom východe. Prenocujú, v stredu 19. septembra hrajú proti Amuru Chabarovsk a preletia 80 minút na posledný – piatkový zápas do Vladivostoku.

Let do Bratislavy potrvá aj s medzipristátím v Novosibirsku vyše 13 hodín a doma by mohli byť v sobotu skoro ráno.

Pre tímy z európskej časti KHL je prvý úsek ázijskej cesty bez ohľadu na poradie zápasov tým najťažším. Bratislavčania z Moskvy poletia do Šanghaja desať hodín, noc pred zápasom strávia v lietadle a kvôli tankovaniu ešte pristanú v noci v Novosibirsku.

Nik z európskych tímov nemá čas na oddych a aklimatizáciu, pričom v Šanghaji je o štyri, v Chabarovsku a Vladivostoku až o deväť hodín viac než v Bratislave. Americko-kanadská NHL sa hrá iba v troch časových pásmach.

Z Bratislavy odletel Slovan 90-miestnym lietadlom Sukhoi Superjet a z Moskvy budú pokračovať väčším pohodlnejším Boeingom 737 s väčším doletom. Každý z hráčov bude mať na palube podľa Milana Vajdu, riaditeľa HC Slovan pre marketing, na oddych tri sedadlá vedľa seba.

Obe lietadlá patria moskovskej spoločnosti Gazpromavia, ktorá patrí plynárenskému gigantu Gazprom, partnerovi Slovana. Tento dopravca v minulých rokoch prepravil do Bratislavy na zápasy KHL už viacero ruských tímov. Začiatkom septembra viezol bratislavských hokejistov na prvú trojzápasovú sériu na Ural.

V ročníku 2018/2019 čaká po prvých dvoch ešte sedem sérií a jeden samostatný let. Podľa M. Vajdu na každú sériu si klub vyberá najvýhodnejšiu z viacerých cenových ponúk a využije služby niekoľkých dopravcov. Okrem zahraničných to môžu byť aj lietadlá slovenskej vládnej letky.

Slovenskí súkromní dopravcovia Air Explore a Go2Sky medzi nimi nebudú. Obe spoločnosti pre TREND.sk oznámili, že majú lietadlá dlhodobo prenajaté v zahraničí.