Správy o pálení oblečenia, ktoré sa módnym značkám nedarí predať, zákazníkov pobúrili. Známy bol prípad britskej značky Burberry, ktorá v roku 2017 zničila tovar v hodnote 28,6 milióna libier.

Švajčiarsky výrobca hodiniek Richemont zasa za dva roky zámerne zničil hodinky v hodnote 500 miliónov eur . Firma, ktorá vyrába luxusné výrobky a stojí za značkami Cartier a Montblanc, spätne od predajcov odkúpila nepredaný tovar, aby zabránila ich predaju za nižšie ceny.

Rozhorčenie vyvolal tiež dokument francúzskej televízie M6, v ktorom bolo zrejmé, ako spoločnosť Amazon ničí milióny produktov, ktoré jej vrátili zákazníci. Značky v tom vidia spôsob, ako ochrániť svoje duševné vlastníctvo a zabrániť falšovaniu.

Vo Francúzsku teraz prišiel zákon , ktorý ničenie ton oblečenia a ďalšieho tovaru prísne zakazuje. Vláda, ktorá odhadovala objem zničeného tovaru na 650 miliónov eur ročne, chce predísť zbytočnej nadmernej produkcii. Verí, že nová legislatíva doplní zákon proti plytvaniu jedlom, ktorý poslanci prijali pred troma rokmi.

V roku 2021 by tak podľa premiéra Édouarda Philippeho mal začať platiť zákaz likvidácie tovaru, ktorý možno recyklovať, a v roku 2023 zákaz ničenia zvyšných výrobkov. Produkty, ktoré po uplynutí doby trvanlivosti nebudú použiteľné, budú mať zrejme výnimku.

Vo Francúzsku už tri roky platí zákon proti plytvaniu potravinami, ktorý obchodom pod hrozbou pokuty zakazuje vyhadzovať nepredané jedlo. Namiesto toho potraviny putujú charitatívnym organizáciám.

Nemám porno, len trápnu tašku

Originálne riešenie, ako znížiť spotrebu igelitových tašiek

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa