Sieť s rýchlym občerstvením Burger King nedávno otvorila v Helsinkách prevádzku, ktorá kombinuje kúpeľnú atmosféru s fast foodom. Skladá sa okrem klasickej jedálenskej zóny aj z niekoľkých sáun, naparovacích miestností a oddychových salónov.
V najväčšej saune reštaurácie môže spoločne jesť a potiť sa maximálne 15 ľudí, miestnosť zároveň slúži ako vhodné miesto na oslavy narodenín či iné spoločenské posedenia, píše portál Time. Ide pritom o saunu so všetkým, čo k tomu patrí – nachádza sa v nej piecka s horúcimi kameňmi, uteráky, sprchy aj šatník, pár vecí je dokonca navyše, napríklad televízor.
Prevádzka disponuje aj samostatnou 10-miestnou saunou, ktorú vybavili televízorom so 120-centimetrovou uhlopriečkou. Oddychová zóna reštaurácie sa pýši až 140-centimetrovým televízorom, ktorému asistuje herná konzola Playstation 4.
Zdroj: Facebook / Burger King Suomi
Saunová kultúra a miesto socializácie
Servis jedla funguje ako v klasických podnikoch. Čašník sa sporadicky zastaví v saune, aby si zapísal objednávky, väčšina návštevníkov si však objedná ešte tesne pred vstupom do sauny. Pobočka však plánuje dovnútra sauny nainštalovať tablet, prostredníctvom ktorého by sa dalo objednávať priamo bez obsluhy, píše ekonomický portál Business Insider.
Trojhodinový pobyt v saunovej reštaurácii vychádza približne na 250 eur, píše britský portál Metro s tým, že piatky a soboty je v cene okrem sáun zahrnutý aj neďaleký nočný klub.
Koncept Burger Kingu v Helsinkách múdro využíva fakt, že sauna patrí k neoddeliteľnej súčasti fínskej kultúry, poukazuje Elizabeth Friend, analytička z oblasti gastroservisu. Sauna je vo Fínsku bežne chápaná ako miesto socializácie, kde sa stretávajú rodina, priatelia aj obchodní partneri.
„Burger King touto prevádzkou ponúka silný príklad lokalizácie, čo demonštruje pochopením ľudí a ich lokálnych preferencií,“ píše vo svojom blogu na Euromonitor International.