V súčasnosti nie je rušenie zájazdov z tohto dôvodu ničím nezvyčajným. Cestovná agentúra Invia, ktorá predáva zájazdy desiatok organizátorov, hovorí, že cestovné kancelárie nemohli doteraz v plánovaných termínoch uskutočniť už niekoľko desiatok zájazdov.
Strach nie je dôvod
Čo sa týka storna pre klientov, je rozdiel, či sa zájazd neuskutoční pre vonkajšie podmienky alebo sa naň klient rozhodne nenastúpiť.
„Storno podmienky sa v prvom rade riadia platnými Všeobecnými zmluvnými podmienkami organizujúcej cestovnej kancelárie. Klient má právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia storno poplatku iba ak ho organizujúca cestovná kancelária nie je schopná na zájazd dopraviť alebo zabezpečiť služby cestovného ruchu, ktoré si klient objednal a zaplatil. Pre posúdenie možnosti bezplatného odstúpenia od zmluvy je tiež dôležité oficiálne vyhlásenie ministerstva zahraničných vecí o neodporučení cestovania do konkrétnej oblasti alebo krajiny v čase odletu,“ vysvetľuje externá tlačová hovorkyňa Invie Helena Tomková.
Omán - Posedenie pri káve s miestnymi treba odložiť na zatiaľ neurčito Zdroj: Jarmila Horváthová
Riaditeľka CK Satur Ľudmila Masariková dopĺňa, že v prípade, ak ide o zájazd, ktorý je vzhľadom na v tom čase aktuálne informácie a nariadenia od relevantných inštitúcií možné realizovať, tak sa zájazd realizuje. Ak sa však klient rozhodne pre jeho zrušenie, postupuje sa pri stornovaní zájazdu v súlade so zmluvnými podmienkami príslušnej cestovnej kancelárie.
Laicky povedané, strach z koronavírusu alebo dvojtýždňová povinná karanténa po návrate nie sú dôvodom pre bezplatné storno, ak klient zruší cestu v období, keď sa už stornopoplatky platia.
Vouchery ako možná záchrana
Druhý prípad, ktorý je momentálne oveľa častejší,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?