Českí muži navštívia krčmu v priemere sedemkrát mesačne, píše spravodajský server Novinky.cz. Webový magazín denníka Právo ďalej konštatuje, že klasickú českú krčmu považujú muži stále za najobľúbenejšie reštauračné zariadenie.

Centrum pre výskum verejnej mienky však upozorňuje, že českí muži napriek tomu návštevy krčiem postupne obmedzujú.

Ešte v roku 2004 chodili českí muži do krčiem v priemere desaťkrát mesačne. Hlavným motívom zájsť si na pivo či do kaviarne je pre nich chuť zísť sa s priateľmi, pobaviť sa či zlepšiť si náladu. Pomerne často Česi aj Češky vyrážajú aj do reštaurácií, ktoré ponúkajú zahraničné kulinárske špeciality. 

Až 40 percent českých mužov uprednostní návštevu krčmy pred ostatnými typmi podnikov, ako sú reštaurácie, bary či kaviarne.

Stále ale platí, že Česi patria medzi najväčších konzumentmi piva na svete. Pivo pije deväť z desiatich mužov. Ročne na hlavu pripadne vypitých 144 litrov piva. Podľa citovaného prieskumu český muž vypije v priemere osem pollitrov za týždeň, žena dva pollitre.

Ženy skôr preferujú kaviarne a cukrárne, pričom svoj obľúbený podnik navštívia v priemere trikrát do mesiaca. Na pivo chodí len zhruba osem percent žien. Nikam nechodí 13 percent mužov a 20 percent žien. Najväčší podiel konzumentov piva nájdeme medzi mužmi vo veku 30-44 rokov, a potom v skupine 45-59-ročných. 

Pri návšteve reštaurácií, kaviarní, ale aj krčiem preferujú ženy ako nápoj teplé nealko (34 percent), to znamená väčšinou kávu alebo čaj, ďalej vínny strik alebo víno (31 percent). Bokom nezostáva ale ani pivo, ktoré si objedná 19 percent návštevníčok podnikov, iný alkoholický nápoj si dá 14 percent návštevníčok. U mužov prevažuje drvivo pivo (77 percent), víno si dá len sedem percent návštevníkov.

Štruktúra nápojov u mužov či žien sa nijako za posledných desať rokov nemení, snáď len u žien nastal mierny posun, kedy miesto studeného nealka si objednávajú radšej pivo.