Noví piloti musia nahradiť starších kolegov, ktorí odchádzajú do dôchodku, prípadne odchádzajú zo zdravotných dôvodov, ale predovšetkým zasadnú do 33-tisíc nových lietadiel, o ktoré sa v priebehu dvoch desaťročí postupne rozšíria flotily aerolínií.

Tohoročný dopyt po tejto profesii vzrástol oproti vlaňajšku o štyri percentá a očakávaný rast svetovej ekonomiky, a teda aj výkonov leteckej dopravy, predpokladá, že dopravcovia budú ročne prijímať asi 28-tisíc pilotov. Na ich výchove sa podieľa aj samotná spoločnosť Boeing, ktorá podporuje sedemnásť leteckých škôl po svete.

Najviac, približne 226-tisíc, nových pilotov bude potrebovať ázijsko-pacifický región, kde sa letecká doprava najrýchlejšie rozvíja. Záujem je už teraz predovšetkým od čínskych leteckých spoločností. Severná Amerika a Európa budú potrebovať zhodne po 95-tisíc pilotov. Najmenej atraktívnym kontinentom je Afrika, kde by malo pribudnúť 18-tisíc pilotov.

Boeing si všimol aj trh v Rusku a ďalších krajinách Spoločenstva nezávislých štátov, kde bude treba približne 17-tisíc dopravných pilotov. Pretože ruské letecké školy nestíhajú vychovávať dostatok pilotov a viaceré majú problém aj s kvalitou vzdelávania, vláda osobitným zákonom otvorila ruský pracovný trh, do ktorého vždy hovorila armáda, aj pre cudzincov.

Zahraniční piloti však bežne pôsobia v celom rade krajín a často ich striedajú. Závisí neraz od osobných dôvodov, atraktivity krajiny, typu lietadla, na ktorom lietajú, výšky mzdy a rozličných benefitov.

Analýza Boeingu si všíma aj personálne zabezpečenie údržby a opráv lietadiel. V priebehu dvoch desaťročí bude treba 609-tisíc nových vysokokvalifikovaných leteckých mechanikov.