Expandovať začal maďarský lowcost Wizz Air, ktorý od marca pridáva postupne lety do Klužu, Tuzly, Sofie a Varšavy a v priebehu leta a jesene niektoré z týchto liniek zahustí, takže ponúkne až 21 letov týždenne.

Výrazne oproti vlaňajšku pridáva aj český SmartWings. Začiatkom apríla otvára tri týždenné spojenia do Tel Avivu a od začiatku júna do konca septembra bude lietať týždenne spolu 42 spojov do 12 dovolenkových destinácií. Časť miest v lietadlách si kúpili touroperátori, no vypustené boli aj do voľného predaja pre individuálnych cestujúcich.

V prípade gréckeho Solúnu a Malagy či Malorky v Španielsku konkuruje Ryanairu. Ten zostáva naďalej v Bratislave jednotkou, no jeho podiel na letnom trhu výrazne klesá. Týždenne ponúka už iba 59 letov do 19 miest, kým vlani v lete to bolo ešte 71 letov do 18 miest.

V porovnaní s vlaňajškom ubral Ryanair počet letov na piatich linkách. Najviac v prípade Berlína zo siedmich na štyri a tvrdo skresal linky do Londýna. Úplne zrušil štyri týždenné spoje na letisko Luton. Na Stansted sa už nelieta dvakrát denne, ale iba desaťkrát a v auguste iba deväťkrát týždenne.

V tomto roku lieta pravidelné linky z a do Bratislavy sedem dopravcov, všetko zahraniční. V charterovej doprave bude dominovať Travel Service Slovensko, dcéra českej spoločnosti Travel Service. Okrem nej bude lietať so slovenskými dovolenkármi sedem zahraničných dopravcov.

Letisko má podľa I. Trhlíka od slovenských touroperátorov informácie o väčšom záujme o letecké cesty na dovolenky než vlani a ak sa v niektorých dovolenkových destináciách nezhorší bezpečnostná situácia, očakáva prírastok celkového počtu cestujúcich v Bratislave. Pripomenul, že letiskom vlani prešlo najmenej 840-tisíc cudzincov, ktorí evidentne prišli na dovolenku alebo liečebné pobyty do kúpeľov.