Podľa rakúskeho portálu austrianaviation.net v pozadí rozhodnutia Austrianu je prebytok ponúkanej kapacity, ktorá predstavuje až 800 voľných miest.

Tento prebytok vyvolal cenovú vojnu oboch spoločností, ktoré ponúkali letenky aj pod hranicou rentability. Z toho vyplýva, že nasadenie veľkolietadla A380, ktoré má u Emirates až 615 miest, o čom sa hovorilo začiatkom roka, je zatiaľ špekuláciou.

Navyše viedenské letisko zatiaľ nemá k dispozícii pred terminálom stojisko pre také veľké lietadlo, ku ktorému by viedli tri nástupné mosty. Emirates týmto typom lietajú už na jedenásť západoeurópskych letísk a v druhej polovici roku pridávajú ešte dve ďalšie destinácie.

Okrem Emirates z Viedne do Spojených arabských emirátov lieta denne aj rakúska spoločnosť Niki, dcéra nemeckej Air Berlin. Používa síce letisko Abú Zabí, to je však vzdialené od Dubaja necelých sto kilometrov. Navyše cestujúcich z biznis triedy vozia do Dubaja zdarma autobusy a z prvej triedy luxusné limuzíny.

Na odchod Austrianu z linky do Dubaja nezareagujú lowcostové aerolínie flydubai. Podľa informácie hovorkyne letiska M.R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej, spoločnosť bude v nastávajúcej zimnej sezóne lietať medzi Bratislavou a Dubajom aj naďalej trikrát týždenne. Zmenou budú iba odletové dni.

Lietadlá zo zrušeného dubajského spojenia využije Austrian od jesene na lety do Miami, na Maurícius a Srí Lanku.