Spoločnosť Mastercard totiž v spolupráci s letiskom otvorila v odletovej hale letiska Mastercard Caproni Lounge, ktorý vznikol redizajnom a rozšírením ponuky doterajšieho Caproni Lounge pre cestujúcich v biznis triede, ktorú majú na palube napríklad flydubai či Georgian Airways.

Je to od ostatných cestujúcich oddelený tichý salónik, čakáreň s kreslami, počítačovým vybavením a internetovým pripojením, slovenskou i zahraničnou tlačou, bezplatným občerstvením a nápojmi vrátane alkoholu.

Vstup doň už majú aj cestujúci v ekonomickej triede klasických aerolínií, dovolenkári, čakajúci na charterový let i lowcostoví pasažieri.

Každý takýto cestujúci však voľný vstup nemá. Okrem cestujúcich do biznis triedy môžu do salónika na dve hodiny zadarmo prísť iba držitelia všetkých typov prémiových a firemných kariet Mastercard a majitelia kariet Mastercard Gold vydaných v slovenských bankách. Ak je voľné miesto, môžu dnu aj ďalší cestujúci, musia však zaplatiť 30 eur.

Takú službu v zahraničí čoraz viac využívajú majitelia prémiových a firemných kariet, lebo mnohé firmy značne obmedzili výber, kto zo zamestnancov môže na kratšie vzdialenosti cestovať v biznis triede. Navyše sú aj lety, ktoré biznis triedu nemajú a na služobné cesty sa stále viac využívajú aj lowcostové linky, lebo vedú aj tam, kde klasické aerolínie nelietajú.

Bratislavský salónik by mal mať oveľa viac návštevníkov než doteraz. Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Česko a Rakúsko, odhaduje, že to môže byť ročne asi šesťtisíc. Vo Viedni takéto salóniky využíva vyše 11-tisíc slovenských cestujúcich a v Prahe pri tranzite asi 550.

Zadarmo pre cestujúcich odlietajúcich v biznis triede i majiteľov prémiových, firemných či vernostných kariet majú menší salónik aj v Košiciach. Ostatní cestujúci si môžu vstup kúpiť za 19 eur. V Poprade majú za deväť eur samoobslužný VIP salónik.