Úsporné opatrenia v Aeroflote nastali po tom, čo poklesom kurzu rubľa k západným menám výrazne vzrástli lízingové poplatky za lietadlá západnej produkcie, platby za údržbu a náhradné dielce aj palivo tankované v zahraničí.
V týchto dňoch prišla z Moskvy správa, že Aeroflot reviduje objednávku na 22 západoeurópskych medzikontinentálnych lietadiel A350 pre 270 až 440 cestujúcich. Podľa švajčiarskeho portálu ch-aviation, ktorý sa odvoláva na nemenovaného ruského analytika, však nateraz ide skôr o posunutie objednávky na neskorší termín, než jej zrušenie. Možná je aj neskoršia zámena na väčšiu verziu tohto lietadla pre 350 až 475 pasažierov.
Pred necelým mesiacom však Aeroflot úplne zrušil objednávku na 22 lietadiel konkurenčného typu Boeing 787 Dreamliner, ktoré podľa katalógových cien majú hodnotu 4,8 miliardy dolárov. Námestník generálneho riaditeľa Aeroflotu Giorgio Callegario vyhlásil, že pre ruského vlajkového dopravcu takéto veľkokapacitné lietadlá nie sú potrebné.
Podľa správ ruských médií, z ktorých citujú západoeurópske letecké servery, Aeroflot musí zredukovať svoju flotilu 161 lietadiel o 43 strojov. S lízingovými spoločnosťami rokuje o predčasnom ukončení lízingu na všetkých trinásť medzikontinentálnych lietadiel Boeing 777, ktoré sú najväčšie vo flotile, ôsmich diaľkových Airbusov A330, 21 zo všetkých 26 Airbusov A321 (na obrázku) a jedného A320.
Aeroflot vlastní alebo má určitý majetkový podiel aj v piatich ďalších ruských leteckých spoločnostiach, ktoré počtom cestujúcich patria do pätnástky najväčších ruských aerolínií. Napriek hlbokej ekonomickej kríze v krajine pribudlo tento rok 11,5 percenta cestujúcich dcérskej spoločnosti Rossija, ktorá je piatou najväčšou spoločnosťou v Rusku.