Viac ako tri miliardy ľudí na planéte hrajú virtuálne hry, buď pre zábavu alebo ako únik od reality. Je to jedna z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich foriem zábavy na svete. Očakáva sa, že celé odvetvie by malo mať v roku 2021 ročný príjem viac ako 200 miliárd dolárov.

Jeho silu si uvedomuje aj spoločnosť Microsoft, a preto sa rozhodla pre akvizíciu firmy ZeniMax Media, do ktorej portfólia patrí aj Bethesda Softworks – jeden z najväčších súkromných vývojárov a vydavateľov hier na svete. Má na svojom konte také uznávané a predávané herné série ako The Elder Scrolls, Fallout, DOOM, Quake, Wolfenstein a Dishonored. Bethesda tak prináša do konzoly Xbox pôsobivé portfólio hier, technológií aj talentov.

Fallout
Zdroj: ZeniMax Media

Plánovaná akvizícia zahŕňa vývojové štúdiá po celom svete dovedna s viac ako 2 300 zamestnancami. Podľa podmienok dohody medzi oboma spoločnosťami má obchod hodnotu 7,5 miliardy dolárov (6,4 miliardy eur). Na porovnanie, keď Microsoft kupoval švédske štúdio Mojang, ktoré sa preslávilo videohrou Minecraft, cena bola 2,5 miliardy dolárov.

Spoločná ambícia

„Hranie je najrozšírenejšou kategóriou v zábavnom priemysle, obľubujú ho ľudia všade vo svete. Chcú sa kontaktovať, socializovať a hrať so svojimi priateľmi,“ uviedol Satya Nadella,  výkonný riaditeľ spoločnosti Microsoft.

„Kvalitný diferencovaný obsah je motorom rastu a hodnoty Xbox Game Pass – od Minecraftu po Flight Simulator. Ako osvedčený vývojár a vydavateľ hier spoločnosť Bethesda zaznamenala úspech vo všetkých kategóriách hier. Spoločne tak podporíme našu ambíciu posilniť postavenie viac ako troch miliárd hráčov na celom svete,“ dodal.

Spoločnosť pripomenula, že Xbox Game Pass dosiahol nový míľnik viac ako 15 miliónov predplatiteľov. S pridaním portfólia Bethesda sa Microsoft rozrastie z 15 na 23 kreatívnych štúdiových tímov a do Xbox Game Pass doplní ikonické franšízy.

Vzrušujúci deň

ZeniMax Media založil v roku 1999 Robert A. Altman; štruktúra a vedenie spoločnosti Bethesda majú po akvizícii zostať zachované.

„Je to vzrušujúci deň pre spoločnosť, našich zamestnancov aj fanúšikov. Už desaťročia si užívame úzke partnerstvo so spoločnosťou Microsoft a táto dohoda je prirodzeným posunom po rokoch spolupráce, “uviedol R. A. Altman s tým, že naďalej vyvíjajú sériu hier AAA, ale teraz vďaka širokej škále spoločnosti Microsoft sa ich hry môžu len vylepšiť.

Akvizíciu ešte majú odobriť regulačné orgány. Uzavretá by mohla byť v druhej polovici fiškálneho roka.