Túto ambíciu má aj slovenský Zimný festival jedla (ZFJ). Nedávno organizátori zverejnili jeho štatistiky a podľa nich sa záujem ľudí o tento typ akcií, počas ktorých možno ochutnať v zúčastnených reštauráciách degustačné festivalové dvoj- až štvorchodové menu za zvýhodnené ceny každoročne zvyšuje.
Pozitívny ohlas
S počtom návštevníkov 8 432 zaznamenal tohtoročný ZFJ nárast o sedem percent oproti minulému roku. Hostia si obľúbili minuloročnú novinku: víkend venovaný vínu alebo champagne, ktoré sa striedali po celom Slovensku.
Celkovo sa uskutočnili štyri vo vybraných 13 reštauráciách po celom Slovensku. Niektoré reštaurácie práve cez tieto víkendy dosahovali nárast rezervácii až o 60 percent. Úspešné boli aj sprievodné akcie festivalu, ku ktorým patrila otváracia večera festivalu v reštaurácii Savoy hotela Carlton v Bratislave.
Majitelia reštaurácii mohli byť spokojní, počas ZFJ sa tržby zvýšili podľa organizátorov o približne o 15 % a v niektorých časových úsekoch až o 25 percent.
Aj ocenené prevádzky
„Prioritou festivalu zostáva aj naďalej rozvoj gastroturizmu a prezentácia najlepších reštaurácií a šéfkuchárov z celého Slovenska, edukácia návštevníkov o našich tradíciách a podpora regionálnych producentov potravín,” informoval Radoslav Nackin, riaditeľ ZFJ.
Organizátori zverejnili aj niekoľko údajov o preferenciách hostí – najlepšia obsluha bola podľa nich v bratislavskom UFO a čereňanskej Afrodite, najúspešnejšou novozapojenou reštauráciou sa stala Lavante SKY v Dubnici nad Váhom, najväčší progres v kvalite menu a počte rezervácií zaznamenali bratislavské reštaurácie Carnevale, Au Café, Zylinder, Leberfinger a košický Hostinec.