Slováci príliš neholdujú reštauráciám, no radi siahnu napríklad po cheesburgeroch a hranolčekoch. Tých sa tu zje v priemere viac, ako v okolitých krajinách – Maďarsku, Poľsku či Česku. Spoločnosť McDonald's, najväčšia sieť rýchleho občerstvenia, vykazuje v priemere na jednu prevádzku najvyššie tržby aj návštevnosť z krajín V4 práve na Slovensku.
Ročne obslúžia v jednej prevádzke priemerne 750- až 800-tisíc hostí a priemerná ročná tržba jedného podniku je 2,2 milióna eur. Podľa generálneho riaditeľa McDonald's pre SR a ČR je to o 20 percent viac ako je priemerná tržba a návštevnosť v Česku. Momentálne má spoločnosť na Slovensku 20 prevádzok a zamestnáva 1 770 ľudí, z toho na trvalý pracovný pomer pracuje 30 až 40 percent z nich.
Minulý rok investovala do výstavby nových a renovácie už existujúcich prevádzok 11 miliónov eur, tento rok sa ráta s investíciami 14 miliónov. Do konca roka plánuje otvoriť podniky vo Zvolene, Prievidzi a Žiline, na prelome rokov v Košiciach. Podľa R. Janalíka aj v budúcich rokoch chce otvárať 3 až 5 prevádzok ročne, pričom by mali byť tam, kde je perspektíva, že sa udržia 40 až 60 rokov. „V USA sa nachádza McDonald's v miestach od 15-tisíc obyvateľov, podobné ciele máme aj na Slovensku,“ konštatuje R. Janalík.
Za 15 rokov, čo firma na Slovensku pôsobí, tu predala napríklad 30-miliónov cheesburgerov a 26-miliónov porcií hranolčekov. Hovädzie mäso na prípravu hamburgerov sa do slovenských prevádzok dováža z Poľska, hydinové z Nemecka a Maďarska. Zo slovenských producentov sa v McDonald's najlepšie presadili mliekári z Farmy Majcichov, ktorí dodávajú mlieko nielen pre Slovensko, ale aj pre Českú republiku. Používa sa na výrobu zmrzliny, ktorej sa v SR predalo doteraz 10 miliónov porcií. Na ňu sa spotrebovali cca 3 milióny litrov mlieka z Majcichova.
Foto - Archív TRENDU