Keď niekedy v roku 2015 prišiel Filip Valentín za svojou mamou, nebol to klasický rozhovor syna a rodiča. Vtedy 24-ročný mladík hľadal investície pre svoj biznis plán. V novom Fresh Markete chcel otvoriť svoju prevádzku, v ktorej by predával hot-dogy. O pomoc požiadal práve svoju mamu, ktorá sa tak mala stať jeho spoločníkom v podniku.
Zadlžili sa
Irena Valentínová priznáva, že svojmu synovi vždy verila a podporovala ho, v danom okamihu to však bolo ťažké rozhodovanie. „Išlo o naše posledné peniaze z predaja bytu. Musela som presvedčiť otca, že je to správna cesta,“ hovorí pre TREND I. Valentínová. Rodina sa rozhodla zariskovať a stavila všetko na to, že zákazníci ich hot-dogy príjmu.
Samotný F. Valentín priznáva, že v tom čase riskoval veľa. „Obaja sme šli do veľkého risku. Mama predala byt a ja som nechal som robotu obchodného zástupcu a istý čas ťahala rodinu len moja manželka,“ naznačuje.
Nebola to však jediná prekáža. Valentínovci veľmi skoro zistili, že časť peňazí z predaja malého bytu v Česku stačiť nebudú. „Na začiatku sme si vypočítali, koľko nás bude stať rozbeh podniku. Pôvodný rozpočet sme však rýchlo prekročili a neboli sme schopní ho naplniť,“ približuje majiteľ a dodáva, že sa musel zadlžiť ešte viac.
Pozitívne ohlasy
V rozhodovaní pomohlo aj to, že v tom čase v Bratislave podobná prevádzka neexistovala. Aj preto veril, že môže uspieť. „Až po nás začali otvárať ďalšie prevádzky s hot-dogmi. Od myšlienky sme pritom museli čakať rok, kým sa Fresh Market otvorí. Nebolo to ľahké obdobie, v tom čase sme boli len o rožkoch,“ prezrádza F. Valentín.
Filip's Hot Dogs Zdroj: Filip's Hot Dogs
Recepty skúšal a vylepšoval doma na záhrade. Napriek niekoľkonásobnému testovaniu na rodine a priateľoch, čakal na reakciu zákazníkov s napätím. „Na začiatku bola veľká nervozita. Človeku nebolo jedno, ako to dopadne. Čo by sme napríklad robili so vzduchotechnikou?,“ smeje sa dnes mladík.
Reakcia zákazníkov však prevýšila očakávania. Stánok s hot-dogmi sa stal vyhľadávaný. Už po niekoľkých dňoch F. Valentín pochopil, že sa vydal správnou cestou. Po takmer dvoch rokoch od otvorenia Valentínovci ohlasujú ďalší krok. Chcú expandovať.
„Môjmu dlhoročnému kamarátovi Tomášovi Alnerovi sa zapáčila myšlienka nášho konceptu a chce doň investovať,“ prezrádza F. Valentín a dodáva, že práve novým spoločník by sa celý koncept mal posunúť ďalej. „On je skúsený a vie poradiť. Bez neho by som nevedel otvoriť toľko prevádzok, koľko máme v pláne. Je práve polovica, ktorá mi chýbala,“ vysvetľuje F. Valentín.
Filip Valentín Zdroj: TREND/Maňo Štrauch
V najbližších dňoch by tak k prevádzke vo Fresh Markete mala pribudnúť druhá v bratislavskom Auparku. V pláne sú však ďalšie tri. „Na jar budúceho roka by mala pribudnúť prevádzka v Petržalskej tržnici a ďalšia v Avione,“ prezrádza zakladateľ konceptu. Zaujímavosťou je, že od centier sa nehlásil, oslovili ho. Podobne tomu bolo aj pri expanzii v Rakúsku. Práve vo Viedni by v obchodnom centre mala budúci rok vzniknúť prvá zahraničná prevádzka.
Expanzia
S expanziou však súvisí aj zmena značky. „Nikomu sa do toho nechcelo ísť, ale zavolali nás do Viedne. Dali si však podmienku, aby sme prišli s iným menom, keďže Vrožku bolo pre nich nezrozumiteľné,“ vysvetľuje F. Valentín. Po novom tak bude jeho sieť niesť meno Filip's Hot Dogs.
Filip's Hot Dogs Zdroj: Filip's Hot Dogs
Nemá však zostať len pri spomenutých prevádzkach. „Chceli by sme značku rozširovať cez franchising. Už máme záujem z Dublinu. Určite by sme chceli podchytiť okolité štáty. Začali by sme v Rakúsku a potom možno pokračovali v Maďarsku či Rakúsku,“ prezrádza plány F. Valentín, ktorému spolu s mamou zostane pôvodná prevádzka a ďalšie bude vlastniť spolu s novým investorom.
Koncept podniku má zostať rovnaký, základom majú byť hot-dogy. „Portfólio by sme však chceli rozširovať, nechcem však prezrádzať podrobnosti. V úvahu však pripadá spolupráca s iným konceptom,“ naznačuje možné smerovanie F. Valentín.