Francúzsky luxusný koncern LVMH rozšíri svoje podnikanie o reštauračné odvetvie. Dokončil prevzatie slávnej parížskej reštaurácie Chez l'Ami Louis, ktorá vznikla pred sto rokmi. S odvolaním sa na oznámenie firmy o tom informuje agentúra Reuters.

LVMH je najväčším predajcom luxusného tovaru na svete. Odvetvie však v poslednom čase zápasí s klesajúcim dopytom po špičkovej móde, pretože bohatí klienti dávajú prednosť zážitkom pred hromadením oblečenia a doplnkov. Koncern teda rozširuje svoje aktivity o rýchlo rastúci sektor zážitkového cestovania a o pohostinstvo.

Firma stavila na imidž Paríža ako svetového hlavného mesta vkusu a štýlu. Reštaurácia Chez l'Ami Louis sa nachádza medzi kultúrnym centrom a galériou Centre Pompidou a Námestím republiky. Je to klasické bistro, kam sa chodí na husiu alebo kačaciu pečeň foie gras a na pečené kurčatá.

Syn šéfa LVMH Bernarda Arnaulta, Antoine, drží od roku 2019 menšinový podiel v Lapérouse, čo je ďalšia slávna historická parížska reštaurácia. Skupina tiež prevádzkuje hotely a nedávno uviedla, že rozšíri značku Orient Express, doteraz známu ako luxusné vlaky, o lode.