S trochou humoru sa dá povedať, že jediný kokteil s borovičkou bol taký, že niekto ju prevrátil do seba, ale neprehltol. Vzápätí zapil vodou, ktorú tiež podržal v ústach, potriasol hlavou a až potom ako „kokteil“ prehltol. Časy sa však menia, a tak Slováci hlasovali o oficiálne najlepší kokteil s borovičkou. Ktorý sa dá piť napríklad na Silvestra.
Všetko sa udialo na Facebooku, kde hlasovanie zorganizovali v rámci projektu Medzinárodný deň Borovičky (MĎB). Najviac nominácií získala známa „grepovička“, ktorej sekundovala tradičná borovička s pivom. Tu už mal aj profesionálny barman problém určiť, či môžeme v takomto prípade stále hovoriť o kokteile.
Organizátori MĎB hľadali silvestrovský „bororo drink“. Svoj recept na miešaný nápoj s borovičkou mohol prihlásiť ktokoľvek. Potom profesionálny barman Lukas Matulík z Bukowski baru vybral tri finálové kokteily, ktoré postúpili do finále. Tie potom na kameru namiešal stand up komik Fučo z Temných kecov. No a video s kokteilom, ktoré získalo najviac „lajkov“, sa stalo tým víťazným. Slovensko tak spoznalo svoj top borovičkový silvestrovský drink. Najvyšší počet hlasov získal kokteil s názvom Primavera.
„Na prípravu víťazného kokteilu budete potrebovať otvorený oheň. Primavera je totiž spojenie talianskej jari s chuťou rebarbory a borovičky, previazané stuhou z dymu rozmarínu,“ hovorí barman L. Matulík.
Ingrediencie:
- 50ml borovička
- 20ml pomarančový likér
- 20ml citrónová šťava
- 20ml rebarborový sirup
- Rhubarb bitter
- Rozmarínový dym
Na druhom mieste skončil kokteil s názvom Rysavý jalovec a na treťom mieste Krvavá Marta. V rámci projektu MĎB sa spojili naši najväčší výrobcovia borovičky. Faktom je, že jej výroba má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Také množstvo borievok, koľko sa za posledných 100 rokov podarilo spracovať u nás, nedokáže žiadna iná krajina.
Prípravu drinkov z tak tradičného slovenského produktu, akým borovička isto je, podporuje aj veľkoobchod Metro, avšak modernou cestou. „Ide nám o to, aby sme zvýšili povedomie Slovákov o borovičke a ukázali, že ide o nápoj zaujímavý aj v modernom kokteilovom prevedení,“ uviedol Peter Havel, produktový manažér z oddelenia nákupu alkoholických nápojov Metro Slovensko.