Čo to znamená? Napríklad pri oznamoch typu „Už len jedna voľná izba“ musí byť uvedené, že táto skutočnosť sa vzťahuje len na rezervácie cez booking.com, inak hotel voľné izby ešte mať môže.  

Aj obľúbené škrtanie cien – teda jedna vyššia a pod ňou nižšia môže byť na stránke len vtedy, ak ide o naozajstné zníženie ceny, nie o porovnávanie cien v rozličných termínoch (napr. ako vyššia je označená cena, ktorá platí v inej sezóne). Jasnejšia by mala byť aj konečná cena. Teraz sa totiž často stáva, že na úvodnej stránke je uvádzaná cena bez dane, konečná cena sa ukáže až v ďalších krokoch.

Ak booking.com uvádza, že ubytovanie je vypredané, musí byť jasne uvedené, aký je skutočný stav, či sa dá ubytovanie ešte objednať napríklad priamo cez hotel. Booking.com sa zaviazal, že všetky tieto opatrenia zavedie do praxe najneskôr do polovice júla 2020.

Booking 2 Zdroj: Booking

„Všetci podnikatelia musia spĺňať štandardy, ktoré platia pre ochranu spotrebiteľa, ak chcú v EÚ podnikať,“ vyjadril sa v tlačovej správe EU komisár pre justíciu a ochranu spotrebiteľov Didier Reynders. Podľa neho má zásadný význam, aby lídri na trhu, ako je Booking.com boli lídrami aj v spĺňaní štandardov transparentnosti pre užívateľov. Musia sa postarať o to, aby sa na online rezervačných systémoch pre ubytovanie nevyskytovali nijaké manipulatívne praktiky – ako skrytý sponzoring pri rankingu, teda postavení v rebríčkoch, časový tlak na spotrebiteľov, alebo zavádzajúce zobrazovanie zliav.

Európska komisia chce postupne preskúmať aj ďalšie veľké online portály, ktoré poskytujú služby pri cestovaní, pričom opatrenia majú tiež slúžiť ochrane spotrebiteľov, aby sa mohli pri nákupe lepšie rozhodovať.