O polnoci z 31.júla na 1.augusta hotel odpojili od rezervačného systému siete Kempinski a pripojili na sieť Starwood a jej značku The Luxury Collection. Podľa riaditeľa bratislavského hotela Rudolfa Križana je samozrejme za zmenou značky oveľa viac ako len vymeniť názov na fasáde. Od množstva školení personálu na nové štandardy, nový softvér, až po to, aby na všetkých miestach v hoteli, na všetkých materiáloch, písomnostiach vymenila jedna značka druhú.

Zhrnul aj dôvody, ktoré vlastníka hotela, spoločnosť Best Hotel Properties viedli k zmene siete, pod ktorú hotel patrí. Prvé sú ekonomické – je to snaha zefektívniť prevádzku a zvýšiť výkonnosť všetkých troch hotelov, ktoré BHP v Bratislave vlastní. Tie manažuje od 1. augusta BHP už všetky sama a s hotelovými spoločnosťami má zmluvy o franšíze. Druhý je, že hľadali globálnu sieť, ktorá je prítomná na všetkých kontinentoch a tretím bol široký lojalitný program. Ten, ktorý má Starwood, je považovaný za absolútnu svetovú špičku. Má 20 miliónov používateľov a umožňuje im nazbierané body míňať nielen v hoteloch siete ale aj u leteckých spoločností, alebo na rôzne zážitkové eventy.

The Luxury Collection patrí v rámci Starwoodu do toho najluxusnejšieho segmentu. To, čo túto značku odlišuje od ostatných je, že sa tu mimoriadna pozornosť venuje concierge službám (v preklade to doslova znamená komorník) , teda starostlivosti o hostí, resp. o využitie ich času. Concierge oddelenie v každom hoteli musí mať dvoch, členov, ktorí sú súčasťou najvyššej „concierge ligy“, za ktorú je považovaná Spoločnosť Zlatého kľúča. Kto sa sem chce dostať, musí absolvovať napríklad najprv 12 mesačné školenie.

Každý z hotelov The Luxury Collection má aj svoj vlastný drink, ktorý je tvorený z lokálnych surovín. Má ho aj Bratislava – základ tvorí borovička, medový sirup, lesné plody, doplnené sódou. Lokálnosť a miestna pohostinnosť je ďalšia z hodnôt, ktoré The Luxury Collection považuje za mimoriadne dôležité, hotel, ktoré nesú túto značku sú akýmisi ambasádormi destinácií, v ktorých sa nachádzajú.

V samotnom interiéri hotela sa toho až tak veľa nemení, oveľa väčšia pozornosť sa bude venovať jednému zo symbolov hotela – ružiam. Tie sa dostali do nového loga, sú spolu s pamiatkami na panovníčku Máriu Teréziu, ktorá bola v Bratislave korunovaná a ruže milovala, motívom na nových obrazoch na chodbách a ruže sa budú používať aj v procedúrach v Zion Luxury Spa na najvyššom poschodí hotela.