Ako ste na tom vy, máte podobný názor? Tak sa pekne usaďte, prečítajte si tento článok a dajte nám vedieť, či ste pohľad na technológie v hoteloch zmenili.
Technológie hýbu svetom vo všetkých odvetviach. Bežne vidíme a používame interaktívne panely v kanceláriách, dokonca už aj na pošte, nakupujeme tovar z e-shopov bez kontaktu s obchodmi, stávame sa klientmi bánk a vykonávame transakcie bez toho, aby sme opustili obývačku.
Mobilné telefóny a digitalizácia sa stali bežnou súčasťou nášho života a mnohí z nás si už život bez nich nevedia predstaviť, o čom svedčia nasledujúce údaje:
- Mileniáli odomknú smartfón 80-krát za deň a strávia s ním 35 hodín týždenne.
- 90 % mileniálov vlastní smartfón a 20 % nakupuje cez internet viackrát za týždeň.
- Vo svete sa používa osem miliárd smartfonóv.
Hotel digitalizáciu nepotrebuje
Naozaj je to tak? Alebo je to len váš názor, ktorý nemusí korešpondovať s predstavami vašich hostí? Prostredie, v ktorom hotelieri pôsobia, sa v posledných rokoch dramaticky zmenilo. Cestovatelia radi využívajú rezervácie a obľubujú zľavové portály na hľadanie najlepšej kvality za najnižšiu cenu.
Vybavenie hotelovej izby je dnes na vysokej úrovni, bežne je dostupný veľký televízor a wi-fi začína byť štandardom. Aby hotely získali čo najviac hostí, musia zlepšovať svoje služby a prispôsobovať sa trendom. Preto je nevyhnutné, aby sa hotelový priemysel prispôsobil technologickým zmenám. Existujú dva kľúčové faktory, na ktoré treba dbať:
- interakcia so zákazníkmi alebo hosťami,
- technologická vybavenosť hotela.
My v HotelioHube si uvedomuje, že digitalizácia ovládla všetky odvetvia. Každý hotel dnes bojuje s digitálnou výzvou a otázkou inovácií. Preto sme navštívili niekoľko svetových konferencií a hotelov a vyvinuli sme vlastnú aplikáciu I am MAX, pričom sme sa snažili spojiť dva svety: svet hosťa a svet hotela. Každý z nich má totiž svoje priority a potreby. I am MAX nie je len ďalšia aplikácia pre hostí, ale aj inteligentný pomocník, ktorý je akousi predĺženou rukou hotelového personálu.
Marketing máme v malíčku, máme predsa nástenku s informáciami
Marketing hotela smerovaný na hostí často predstavuje množstvo tlačených materiálov, rozhádzaných v hale alebo pripnutých na nástenke v spoločných priestoroch. Hosť pri návšteve volí radšej externé digitálne kanály ako Tripadvisor, cez ktoré si vyberie, čo bude robiť v okolí, a tak sa nedozvie, aké služby hotel ponúka. Hotel takto s každým hosťom prichádza o príjem, ktorý by v ňom mohol ostať. V lepšom prípade investuje do sociálnych sietí, ktoré však využije len malé percento ubytovaných hostí.
Ako teda docieliť efektívnu informovanosť ubytovaných hostí napríklad o tom, že hotelový masér má voľný termín o 16.00 alebo že večer podávate špecialitu šéfkuchára. Ako ich pozvať do príjemného hotelového baru?
„I am MAX je inteligentný marketingový nastroj. Hotel dokáže priamo komunikovať s aktuálnymi a prichádzajúcimi hosťami, informovať ich o špeciálnych ponukách, oznamoch či udalostiach,“ hovorí Lukáš Vencelík, CEO HotelioHub.
Stačí sa prihlásiť do administrátora a za malú chvíľu naplánovať jednotlivé príspevky do aplikácie.
Ako by nám inovácie mohli pomôcť pri predaji?
Toto je podstatná pridaná hodnota aplikácie I am MAX pre hotely, a preto sa posnažíme poukázať na možnosti nášho riešenia aj na to, ako môže hotel robiť samotný predaj inovatívnejšie.
1. Hotel môže kedykoľvek pridať zľavové kupóny na služby a zvýšiť tým záujem hostí.
- Túto našu novú funkcionalitu rozvinieme detailnejšie nižšie.
2. Hotel môže pridať do ponuky svoje služby, ale aj služby svojich partnerov.
- Pridať môžete služby svojich partnerov výmenou za zľavy pre vašich hostí, dokonca si môžete za propagáciu pýtať poplatok.
3. MAX v aplikácii aktívne ponúka služby v hoteli podľa preferencií hosťa.
- MAX podľa dát z aplikácie radí, aké služby by mohli hosťa v danom hoteli zaujímať.
4. Hostia môžu navzájom komunikovať.
- Obľúbená funkcionalita hlavne pre jednotlivcov, ktorí sa môžu spojiť s iným hosťom a ísť si napríklad zahrať biliard alebo len tak sadnúť po práci do hotelového baru.
Oplatia sa ešte zľavové kupóny?
Zľavové kupóny na predaj pobytov sa stali za posledné roky veľmi populárnymi. Niet divu, veď nie je tajomstvom, že zákazníkov motivuje na nákup predovšetkým zľava.
Preto sme po diskusiách s mnohými hotelmi pripravili unikátny koncept zľavových kupónov v rámci samotného hotela. Predstavte si zľavový portál, ktorý ponúka služby hotela alebo jeho partnerov v okolí.
Ako to funguje? Uvedieme príklad.
Hotel jednoducho pridá nové kupóny a o chvíľu sú dostupné pre všetkých aktuálnych hostí.
1. Jednorazový kupón na kávu v bare zadarmo pre všetkých nových hostí, to je silná motivácia, ktorá hostí pritiahne do baru, pričom často neostanú pri jednej kávičke, ale dajú si napríklad aj koláčik a bar navštívia opäť.
2. Kupón na 25 % zľavu na masáže od 15.00 do 17.00 hodiny pomôže predať služby maséra v hluchých časoch.
3. Kupón na 30 % zľavu v požičovni bicyklov neďaleko hotela – takto jednoducho môžete prezentovať a predať služby svojich partnerov. Výhody z toho pocítia:
a. vaši hostia (za to, že sa ubytovali u vás, dostali zľavu),
b. vaši partneri (pomohli ste im predať ich služby),
c. samotný hotel (spokojní hostia a prípadne marža z predaja dohodnutá s partnerom).
Samozrejmosťou je intuitívne vytváranie a manažovanie kupónov cez administrátor, pričom sú k dispozícii aj užitočné štatistiky. Každý hotel ponúka iné služby, respektíve má iných partnerov vo svojom okolí, a aj preto veríme, že tento koncept motivuje hostí, aby „objavovali“ hotel, a zvýši tak predaj služieb.
Opäť budeme musieť zaúčať personál a implementácia zaberie veľa času
Pozrime sa na MAX z pohľadu hotela. Čo musíme spraviť, aby to u nás fungovalo, a ako nám tento nástroj pomôže? To sú tie správne otázky, ktoré vás iste zaujímajú.
Za niekoľko minút možno zaregistrovať nový hotel a vložiť základné informácie o jeho službách spolu s odpoveďami na často kladené otázky. Následne stačí informovať hostí o aplikácii podľa online a offline marketingu, ktorý sme vypracovali.
Od tejto chvíle MAX pracuje pre vás 24 hodín denne. Netreba určiť zamestnanca, ktorý by sa systému venoval, pretože MAX funguje z veľkej časti automatizovane, dokonca hosťom sám ponúka služby podľa ich preferencií.
Chceme zachovať osobný prístup a udržať si vzťah s hosťom
S tým úplne súhlasíme, prístup hoteliera k hosťom je mimoriadne dôležitý. Žiaľ, toto v realite často znamená hlavne čakanie na recepcii či už kvôli check-inu alebo akýmkoľvek otázkam. Hostia však po náročnom dni mnohokrát ocenia skôr pokoj. A to nevravíme o jazykovej bariére.
Pri budovaní aplikácie sme a zamerali na to, aby ju používateľ vnímal ako blízku a osobnú. Preto sa z aplikácie stal MAX, osobný sprievodca hosťa, ktorý sleduje správanie každého návštevníka osobitne a odporúča mu hlavne to, čo ho zaujíma.
A je tu záver ... Alebo štart I AM MAX aj vo vašom hoteli?
Tak čo, podarilo sa nám zmeniť váš názor na technológie v hotelierstve? Ak si myslíte, že majú prínos pre hotel aj pre vás, kontaktujte nás a spoločne sa detailne pozrieme na váš hotel. Budeme veľmi radi, keď sa pripojíte k hotelom, ako je Ibis, Novotel, Wellness Hotel Patince či Ponteo Activity Park a iné, a aj vy sa stanete BEAR FRIENDLY hotelom.
Viac info na www.getmaxapp.com/hotel alebo [email protected].