Intercontinental Hotels Group (IHG) sa za 1. polrok tohto roka vrátil k zisku. Prispelo k tomu zmiernenie protipandemických opatrení, čo sa odrazilo na zvýšenom záujme o hotelové služby.
Reťazec, do ktorého portfólia patrí značka Holiday Inn, ako aj značky Regent a Crown Plaza, oznámil za prvých šesť mesiacov prevádzkový zisk 138 miliónov dolárov. V rovnakom období minulého roka vykázal stratu 233 miliónov dolárov. Navyše, výnos na izbu (revPAR), ktorý patrí v hotelierstve ku kľúčovým ukazovateľom, vzrástol o 20 percent. Spoločnosť vlastní približne 6-tisíc hotelov vo viac než stovke krajín.
Čistý zisk dosiahol 48 miliónov dolárov a zisk pred zdanením 67 miliónov dolárov. Na porovnanie, za 1. polrok 2020 zaznamenala spoločnosť IHG stratu pred zdanením na úrovni 275 miliónov a čistú stratu 210 miliónov dolárov.
Ako spoločnosť dodala, k najvýraznejšiemu zotaveniu došlo v Číne. Darí sa jej však aj v USA, ktoré sú jej najväčším trhom. Podľa IHG je však ďalší vývoj stále dosť neistý, keďže v poslednom období sa počet infikovaných v dôsledku delta variantu nového koronavírusu opäť rýchlo zvyšuje, pričom tempo očkovania sa v jednotlivých krajinách výrazne líši.