Ročne na 451-kilometrovú linku ponúkalo sedem juhokórejských leteckých spoločností 14,4 milióna miest, čo podľa bežnej veľkosti lietadiel predstavuje aj vyše dvesto letov denne.
Najponúkanejšou medzinárodnou linkou bol spoj z čínskeho Hongkongu do tchajwanskej metropoly Tchaj-pej. Šesť rôznych aerolínií ponúkalo ročne 7,9 milióna miest, pričom sa predalo 6,1 milióna leteniek. V prvej desiatke najponúkanejších liniek na svete sú ešte ďalšie tri z Hongkongu. Okrem Tchaj-peja do Šanghaja, juhokórejského hlavného mesta Soulu a filipínskej metropoly Manila.
Najväčšia konkurencia na vnútroštátnych linkách bola na 392-kilometrovom spojení z Jinghongu do Kunmingu v južnej Číne: dvanásť dopravcov denne lietalo až 58 ráz. V medzištátnej doprave to boli 82 letov deviatich aerolínií denne z Kuala Lumpuru v Malajsku do Singapuru.
To sú iba niektoré údaje z rozsiahlej analýzy leteckých spojení po celom svete, ktorý každoročne spracúva spoločnosť OAG zo Spojeného kráľovstva. Vznikla ešte v roku 1929 a v súčasnosti je najväčším globálnym analytikom a poskytovateľom cestovateľských dát aerolíniám a letiskám.
Pri finalizácií údajov za uplynulý rok prepukla však pandémia koronavírusu a analytici spoločnosti, spracovávajúci aj informácie za kratšie obdobia, prognózujú, že okrem poklesu ponuky a dopytu sa zmenia aj dáta najmä z medzikontinentálnej dopravy. Na nej sa totiž v porovnaní s vnútroštátnymi a regionálnymi linkami očakáva výrazne pomalšie oživovanie dopytu.
Výkony svetových leteckých spoločností analyzujú aj ďalšie agentúry. Český portál planes.cz v údajoch howmuch.com vyčítal, že najväčšie tržby na svete z jedinej linky dosiahli medzi marcom 2018 a marcom 2019 British Airways medzi londýnskym Heathrow a letiskom J. K. Kennedyho v New Yorku. V prepočte 1,02 miliardy eura. Výnos do marca 2020 bude zrejme väčší, ale medzi marcami 2020 a 2021 sa čaká totálny prepad. Vlani najdlhší pravidelný medzikontinentálny spoj (15 329 kilometrov) letel dvakrát denne z newyorského Newarku do Singapuru.ň
Ján Blažej