Zelená farba sa spája v poslednej dobe najmä s ekológiou. Zelené sú tie autá, ktoré majú väčšinou nízku spotrebu, hlavne podľa údajov na papieri, nízke emisie a mali by byť ohľaduplné k prírode. Koncept Volvo V40 T5 HPC je zelený iným spôsobom.
Pohľad na fotky odhalí, že zelená je najmä navonok. Matná toxicky zelená fólia je natiahnutá na ľahké polyuretánové diely. Oproti sériovému stavu dostal úpravca Heico Sportiv auto nižšie o 30 milimetrov. Dizajn dotvárajú zliatinové disky s priemerom až 19 palcov.
Myšlienky na prenesenú zelenosť auta rozdupe pohľad na údaje motora. Základ, 2,5-litrový päťvalec využívali také legendy ako Ford Focus RS Mk2, či Volvo S60R. To znamená, že 221 kW (300 k) zvláda bez väčších problémov.
V prevedení HPC od Heico Sportiv sa jeho výkon posunul zo sériových 187 kW (254 k) na 235 kW (320 k). Súčasne s nárastom výkonu stúpol aj krútiaci moment z 360 Nm na 510 Nm. Dokonca pri použití paliva E85 je udávaný výkon celých 257 kW (350 k).
Upravený agregát dokáže rozbehnúť hatchback na rýchlosť 100 km/h za 5,6 sekundy. Maximálne sa dostane na 265 km/h. O zastavenie sa postarajú väčšie brzdy s perforovanými kotúčmi a priemerom 370 milimetrov na prednej náprave.
Okrem vonkajších zmien sa úpravy dotkli aj interiéru. Vodič a spolujazdec vpredu majú vynikajúce sedadlá Recaro, ktoré zhodou okolností boli aj v spomenutom Focuse RS Mk2. Radenie rýchlostí automatickej prevodovky je možné aj pomocou pevných pádiel pod športovým volantom.
Heico Sportiv nezvažuje sériovú výrobu takto upraveného auta. Avšak jednotlivé diely je možné objednať a vyskladať si ho samostatne.
Foto – Heico Sportiv