Na trhu sú autá, ktoré akýmkoľvek spôsobom pripomínajú terénne vozidlá veľmi úspešné, tak nie je prekvapením, že sa výrobcovia púšťajú do ich výroby. Kia XCeed sa zaradí do podobnej časti trhu, v akej pôsobí napríklad Ford Focus Active.
Avšak Kia zvolila úplne iný spôsob ako spraviť takýto automobil. Miesto klasického zvýšenia a použitia plastových lemov spodnej časti karosérie sa automobilka podujala na vytvorenie samostatného modelu, ktorý má s pôvodným hatchbackom spoločné len niektoré prvky.
XCeed je oproti Ceedu o 85 milimetrov dlhší, o 43 milimetrov vyšší a o 25 milimetrov širší. Samotné zväčšenie výšky sa pretavilo aj do zväčšenia svetlej výšky, ktorá vzrástla o 42 milimetrov. Kia prehlásila, že XCeed bude pohodlnejší ako Ceed, lebo predná náprava má o 7 percent mäkšie nastavenie a zadná o 4 percentá.
Kia XCeed - zadné sedadlá sú rozdelené na tri časti Zdroj: Kia
Zväčšenie nastalo aj v batožinovom priestore. XCeed má o 31 litrov väčší objem, čiže celkovo, pri päťmiestnom usporiadaní, má 426 litrov. Po sklopení sedadiel rozdelených v pomere 40:20:40 vznikne priestor s objemom až 1 378 litrov. Prístrojová doska pochádza z Ceedu, môže mať aj príplatkový digitálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca pred vodičom miesto ručičkových ukazovateľov.
V ponuke agregátov bude figurovať rovnaká škála ako v hatchbacku, XCeed ponúkne litrový trojvalec a 1,4-litrový štvorvalec s prepĺňaním. Avšak vrcholom ponuky bude 1,6-litrový turbomotor s výkonom 150 kW (204 k). Naftové motory bude zastupovať 1,6-litrový agregát s názvom Smartstream. Začiatkom budúceho roka Kia pridá do ponuky mild hybrid a plug-in hybrid.
Verzie bez hybridu budú v ponuke už od tretej štvrtiny tohto roka.
Kia XCeed - prístrojová doska je priamo z Ceedu Zdroj: Kia