Keď koniec, tak čo najlepší. Civic dostal novú generáciu, ktorá vďaka niektorým emisným normám môže zastaviť produkciu vysokootáčkových motorov. Túto skutočnosť ale ešte treba využiť a preto je tu chuťovka v podobe poslednej verzie modelu Type R.
Dvorný úpravca Mugen pripravil verziu s celým názvom Honda Civic Type R Mugen 2,2. Motor K20, ktorý bol pôvodne v CTR (Civic Type R) mal objem 2,0 litra a jeho výroba skončila. Ladič zobral jednotky, ktoré boli na sklade a konvertoval ich na 2,2 litra.
Zmena objemu sa ukázala na číslach. Kým sériový motor K20 dosahoval 148 kW (201 k) a úprava dvojlitra od Mugenu mala 176 kW (240 k), tak novinka dosahuje až 191 kW (260 k). To je v prepočte solídnych 87 kW (118 koní) na liter objemu.
Táto forma úpravy je možná aj spätne, takže všetkých 16 predaných Civicov Type R Mugen s dvoma litrami môže dostať túto výkonovú kúru. Problémom je jedine fakt, že autá budú určené špeciálne pre britské ostrovy. To teda znemožňuje dovoz, ale hlavne prihlásenie auta na Slovensku.
Jedinou možnosťou teda ostáva nechať si upraviť svoj Civic Type R v dielni Mugen v Northamptone.
Honda Civic Type R mala oproti konkurencií jednu zvláštnosť. Kým Golf GTI, Focus ST, Mazda 3 MPS, Leon Cupra a Astra OPC používali prepĺňanie na dosahovanie výkonu, Civic na to šiel pomocou variabilného časovania ventilov a vysokých otáčok. Motory točili viac ako 8000 otáčok za minútu.
Foto – Honda