Nová generácia Peugeotu 308 mení rozmery. To je pri nových generáciách obvyklé, ale až tak obvyklé nie je ich zmenšovanie. Nový Peugeot 308 tak dospel k dĺžke 4,25 metra a výške 1,46 metra. Zmenšenie sprevádza aj úprava hmotnosti.
Podobne ako nový Citroën C4 Picasso, aj Peugeot 308 využíva platformu EMP2. To spôsobilo, okrem zmenšenia rozmerov, zníženie hmotnosti až o 140 kilogramov. Záleží však na konkrétnej verzii modelu, pretože nie všetky schudli rovnakú porciu.
Dizajnom sa zaradil do línie, s ktorou začal menší Peugeot 208, vyrábaný v Trnave. Novinka prináša ostré krivky prednej časti. Tie mohli konštruktéri použiť aj vďaka nižšiemu uloženiu motora. Ten by mohol mať vplyv aj na ovládanie vozidla, keďže sa znížilo aj ťažisko auta.
Aj napriek zmenšeniu rozmerov sa, podľa výrobcu, v interiéri zväčšil priestor. V prvej generácii 308 bol objem batožinového priestoru 348 litrov a v novej generácii narástol na 470. Taký výrazný nárast medzigeneračne nezaznamenala ani Octavia Combi.
Celý interiér pôsobí jednoduchšie, ľahšie ovládanie prevláda najmä na prístrojovej doske. Peugeot nazval koncepciu i-cockpit. Podobne ako pri menšom modeli 208 ciferníky našli miesto až pod oknom a volant je tiež rovnako malý, čo by teoreticky malo zlepšiť reakcie pri ovládaní.
Na stredovej konzole ubudlo niekoľko tlačidiel, ktoré nahradil dotykový displej s uhlopriečkou 9,7 palca (cca 247 milimetrov). Mimochodom, rovnakú uhlopriečku má tablet s logom nahryznutého jablka. Predaj začne koncom jesene, po živej premiére na autosalóne vo Frankfurte. Tam výrobca oznámi aj finálne motorizácie auta.
Foto – Peugeot