Len v Európe predaj SUV vyskočil zo sedem percent v roku 2009 na 36 percent v roku 2018. Predpokladá sa, že do roku 2021 dosiahne na automobilovom trhu táto kombinácia terénneho a úžitkového vozidla podiel 40 percent.
Automobilka BMW, aj v období stagnácie trhu, profituje z veľkého záujmu o mestské SUV. V auguste predala značka BMW 157 889 vozidiel. Dôvodom tohto vzostupu boli najmä modely SUV, ktorých BMW predalo zhruba o tretinu viac než v auguste minulého roka.
„Naše nové modely radu X sú u klientov veľmi obľúbené,“ okomentoval šéf predaja Pieter Nota pri príležitosti otvorenia automobilového veľtrhu IAA v Berlíne. Mestské SUV tvorili takmer polovicu predaných vozidiel BMW.
K rastu automobilky Škoda za posledné mesiace výrazne prispeli SUV Kodiaq a Karoq. Kodiaq je tiež v súčasnosti druhým najpredávanejším modelom po Octavii. Prvýkrát v histórii podniku automobilka dodala zákazníkom viac než 100-tisíc vozidiel. Čísla ukazujú, že automobilka so svojou SUV ofenzívou trafila do čierneho.
Zákaz v mestách
Nemecké ekonomické noviny Handelsblatt vyšli začiatkom mesiaca so špeciálnou prílohou „Der SUV Wahnsinn“ (SUV šialenstvo), v rámci ktorej kritizujú agresívny marketing tohto druhu automobilov.
Zdroj: Handelsblatt
Mediálny záujem v Nemecku nedávno vyvolala nehoda v Berlíne, počas ktorej vodič auta Porsche Macan stratil kontrolu nad autom a nabehol na chodník, kde zabil štyroch ľudí. Nehoda v krajine rozprúdila debatu o tom, či SUV vôbec patria do miest a či by ich tam nemali zakázať. Ľudia vyšli po nehode aj protestovať s transparentmi ako: „Zastaviť motorizované násilie“.
Podiel vozidiel SUV dosiahol v júli tohto roka na celkovom predaji áut v Nemecku 21,2 percenta. V porovnaní s počtom týchto áut zaradených do premávky pred piatimi rokmi bol ich podiel na celkovom predaji len 9,8 percenta.
V roku 2014 mali kompaktné autá ako VW Golf alebo Astra od Opelu podiel na trhu 26,8 percenta. V júni tohto roku ich podiel klesol na 20,7 percenta.
Klasické auto ako vymierajúci druh
Podľa
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?