Jeho najvýznamnejšou konštrukčnou časťou je pokroková modulárna hliníková platforma Intelligent Aluminium Architecture, na ktorej v budúcnosti spočinú viaceré modely.

Model XE poháňa nová generácia 4-valcových celohliníkových prepĺňaných zážihových aj vznetových motorov Ingenium. Vďaka nim a ľahkej karosérii (75 % hliník) najúspornejšia verzia novej limuzíny s 2.0 l turbodieselovým motorom spotrebuje v priemere iba 3,8 l nafty na 100 km a vypustí menej než 99 g CO2 na 1 km. Viaceré motory budú v ponuke s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF a budú pochádzať z novej motorárne, v ktorej  Jaguar Land Rover zamestnal 1400 ľudí.

Vrchol ponuky predstavuje Jaguar XE S s maximálnou rýchlosťou viac ako 300 km/h. Pod kapotou bude mať dvoma kompresormi prepĺňaný 3.0 l V6 agregát s výkonom 250 kW/340 k odvádzajúci krútiaci moment 450 Nm pochádzajúci zo športiaka Jaguar F-Type a pohonom všetkých kolies. Vo výhľade je aj hybridná poháňacia sústava obsahujúca benzínový agregát a 2 elektromotory (každý z nich na pohon jednej nápravy) odvodená z prototypu Jaguar C-X75.

Ďalšou technickou novinkou modelu XE je po prvý raz použité riadenie s elektrickým posilňovačom s meniteľným účinkom a pri nízkych rýchlostiach (od 3,6 do 30 km/h) pracujúci novodobý asistent rozjazdu, ktorý zabráni prekĺzaniu kolies pri pohýnaní sa z miesta. Vozidlo bude môcť mať vo výbave aj laserový head-up displej, stereokamery riadiace automatické núdzové brzdenie, čítačku dopravných značiek, asistenčný systém upozorňujúci vodiča na neželanú zmenu jazdného pruhu, parkovací asistent aj snímače upozorňujúce na auto blížiace sa zozadu. Najmenší Jaguar má novodobú aktívnu kapotu motora, ktorá pri zrážke s chodcom „vyletí“ z pántov.

Viac informácii xe.jaguar.sk