Nové Ferrari F12 dostane tri písmenká tdf, všetky malé. Znamenajú Tour de France. To však neznamená, že automobilka s koňom v znaku začala podporovať cyklistické preteky. Tour de France v šesťdesiatych rokoch boli preteky áut. Vtedy dominovali vozidlá Ferrari 250 GTO.
F12tdf sa od Berlinetty vizuálne odlíši agresívnejšími tvarmi panelov karosérie. Aerodynamické prvky nie sú na aute len kvôli tvarom, ale pomáhajú pri vyšších rýchlostiach. Pri 200 km/h tlačí k zemi auto až 230 kilogramov, kým pri Berlinette to je len 107 kilogramov.
Ovládaniu určite pomôže aj nový systém natáčania zadnej nápravy s názvom Virtual Short Wheelbase. Ten umožňuje kolesám natočenie okolo vertikálneho otočného čapu. Prenos sily na vozovku zase upravia širšie zadné pneumatiky. Z 255 milimetrov narástli na 275 milimetrov.
Výkonový skok zasiahol agregát V12 s objemom 6262 centimetrov kubických. Atmosférická pohonná jednotka produkuje 574 kW (780 k) pri 8500 otáčkach za minútu a 705 Nm pri 6750 otáčkach. Nárast predstavuje 29 kW (40 k) a 15 Nm.
Ferrari F12tdf - motor má o 29 kW viac Zdroj: Ferrari
Automatická dvojspojková prevodovka F1 DCT má o 6 percent kratšie prevody a radenie sa zrýchlilo o 30 percent smerom hore a o 40 smerom dole. S takou náložou sa stovka na tachometri objaví za 2,9 sekundy, dve stovky sú za 7,9 sekundy. Maximum sa dopracovalo na 340 km/h. Ferrari potvrdilo, že F12tdf zvládlo prejsť domáci okruh vo Fiorane za 1 minútu a 21 sekúnd. Predchádzajúce 599 GTO potrebovalo o 3 sekundy viac.
Automobilka vyrobí iba 799 kusov najrýchlejšej F12.