Bugatti Veyron zlomilo ako prvé sériové auto štyristovku a špičková verzia jeho nástupcu vlani zvládla ďalší stupienok na rýchlostnom rebríčku. Chiron Super Sport 300+ sa rozbehol na viac než 300 míľ za hodinu. S najvyšším tempom 490,484 km/h sa tesne priblížil k cifre 500, na ktorú si už niekoľko rokov brúsi zuby viacero firiem. Teraz je významná méta konečne pokorená, píše Marek Pokrývka z portálu AutoBild.

Pilotným vozidlom schopným vyvinúť šialených 500 km/h sa stal model SSC Tuatara. Teda pomerne málo známy produkt americkej spoločnosti, ktorá už nejaký čas stála na vrchole so starším kupé Ultimate Aero TT. To pred vyše dekádou porazilo práve pôvodný Veyron (vo verzii Super Sport si ukradol prvenstvo späť). Malý výrobca zo štátu Washington ešte v roku 2011 ukázal modernejší koncept, z ktorého sa po dlhom čase vykľul finálny hyperšport. Jeho príbeh sprevádzaný najvyššími ambíciami sa teraz dočkal úspešného vyvrcholenia.

Pri použití paliva E85 dosahuje 5,9-litrový biturbo osemvalec výkon až 1 305 kW (1 774 k).
Zdroj: SSC North America

Bugatti prišlo o svoj titul, novinka od SSC North America jeho rekord rozdrvila maximom až 532,93 km/h. V opačnom smere dosiahla najviac 484,53 kilometrov za hodinu. Tuatara teda kanonádu na rozdiel od Chironu absolvovala tak, ako to požaduje Guinnessova kniha. Výsledkom dvoch jázd je priemer 508,73 km/h. Britský pilot Oliver Webb pritom pre Top Gear povedal, že vozidlu stále nedochádzala para. 

Viac sa dozviete tu