Že ho ihneď rozlíšite, to vám negarantujeme, ale môžeme pri identifikácii asistovať. Všimnite si hlavne masku chladiča. Je masívnejšia a štandardne celá pochrómovaná. Ale pozor – verzie s adaptívnym tempomatom ju majú čiernu. Ešte upozorňujeme na sústredné kružnice bi-halogénových svetlometov, LED denné svetlá a vzadu aktuálny „oplácky“ svetelný podpis v tvare bumerangov...
Interiér získal už na prvý pohľad krajší volant, prehľadnejší stredový panel, novú osempalcovú dotykovú obrazovku a dotykovú plôšku touchpad umiestnenú pri kulise radiacej páky. Za touto fasádou sa skrýva multimediálna sústava novej generácie IntelliLink.
Povely pre audiosystém, navigáciu aj telefón prijíma nielen dotykový displej, sprostredkujú ich aj spínače na volante (včítane hlasového ovládania), ako aj už spomenutý touchpad. Táto plôška dokonca rozpoznáva dotyky, poklepy aj ťahy jedným, dvoma aj tromi prstami. Navyše prístrojový štít môže mať formu klasických veľkoplošných športových tubusov alebo aj farebného monitoru.
Opel Insignia
Insignia vie byť najúspornejšia
Pre Opel typicky široká paleta pohonných jednotiek obsahuje zaujímavé položky. Napríklad na strane benzínových motorizácií registrujeme dve absolútne novinky. Štvorvalce 1,6 SIDI Turbo a 2,0 SIDI Turbo. Oba využívajú systém priameho vstrekovania (SIDI – Spark Ignition Direct Injection) s podporou turbodúchadla twin-scroll.
Pozornosť budí aj verzia základnej pohonnej jednotky 1,4 l spaľujúca LPG. Všetky turbodiesly sú dvojlitrové. Štyri nesú typové označenie 2,0 CDTI. Vzájomne sa líšia výkonovými parametrami aj spotrebou. Najmä jednotka (88 kW/120 k) asi nebude zákazníkmi prehliadaná. Má z ponuky najnižšiu priemernú spotrebu, ale to sa dalo očakávať.
No informácia, že Insignia vybavená práve týmto motorom je najúspornejším modelom strednej triedy, má už silnejšiu vypovedaciu hodnotu. V kombinovanom cykle si pýta 3,7 l/100 km. Na vrchole ponuky tróni 2,0 CDTI BiTurbo (143 kW/194 k). Šesťvalec z nej vypadol.
Ďalší do partie Country Tourer
Modernizovaná Insignia vstupuje na trh v známych karosárskych modifikáciách – ako štvordverový sedan, päťdverový hatchback a kombi (Sports Tourer). Aj najostrejšia verzia Insignia OPC vybavená agregátom 2,8 Turbo (239 kW/325 k) a pohonom 4 x 4 ostáva k dispozícii. Stovku zvládne za 6 sekúnd.
Paralelne s faceliftom sa portfólio radu rozširuje o derivát Country Tourer (na obrázkoch) – použiteľný tiež v ľahšom teréne. Nesie všetky modernizačné prvky Insignie, pritom svojich súrodencov prekonáva o 20 mm vyšším podvozkom. Terénny akcent jeho vzhľadu dodávajú tmavé plastové diely, ktoré chránia spodné hrany karosérie.
Nový konkurent pre VW Passat Alltrack a Škodu Superb Outdoor využíva výhradne pohon štyroch kolies pod taktovkou elektronickej spojky Haldex. Miesto pod prednou kapotou majú rezervované tieto tri motory – benzínový 2,0 DISI Turbo (184 kW/250 k) a turbodiesly 2,0 CDTI (120 kW/163 k), resp. 2,0 CDTI BiTurbo (143 kW/195 k). S tým posledným spolupracuje výhradne automatická prevodovka.
Opel Insignia
Doping bonusom
Opel Insignia s faceliftom sa vtiera do priazne zákazníka nielen novými technickými podnetmi ale aj cenovou politikou importéra. Štart mu uľahčuje uvádzací bonusom, ktorý sa pohybuje v závislosti na verzii od 2 500 do 4 500 €.
A tak sedan s motorom 1,8 l (103 kW/140 k) môžete mať za základných 20 290 €. Na hatchback sa pripláca 400 € a na Sports Tourer 1 400 €. Cenník Country Tourer začína sumou 31 950 €. Visí na verzii s motorom 2,0 CDTi (120 kW/163 k).
Opel Insignia – technické parametre | |||||
(platia pre verzie sedan a hatchback) | |||||
Zážihové motory | |||||
Motor | 1.8 | 1,4 Turbo | 1,6 SIDI Turbo | 2,0 SIDI Turbo 4 x 4 | 1,4 Turbo LPG |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 796 | 1 364 | 1 598 | 1 998 | 1 364 |
Usporiadanie spaľovacieho motora | R4 | R4 | R4 | R4 | R4 |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 103 (140)/6 300 | 103 (140)/4 900 | 125 (170)/6 000 | 184 (250)/5 300 | 103 (140)/4 900 |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 175/3 800 | 200/1 850 – 4 000 | 260/1 650 – 3 200 | 400/2 500 | 200/1 850 – 4 000 |
Prevodovka | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna/6-st. automatická | 6-st. manuálna/6-st. automatická | 6-st. manuálna |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,40 | 10,90 | 9,8/10,4 | 7,5/8,4 | 11.9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 207 | 205 | 215/205 | 242/240 | 195 |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 7,20 | 5,30 | 6,1/6,6 | 8,0/8,3 | 7.6 |
Vznetové motory | |||||
Motor | 2,0 CDTI | 2,0 CDTI | 2,0 CDTI | 2,0 CDTI | |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 | |
Usporiadanie spaľovacieho motora | R4 | R4 | R4 | R4 | |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 81 (110)/4 000 | 88 (120)/4 000 | 96 (133)/4 000 | 103 (140)/4 000 | |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 300/1 750 – 2 500 | 300/1 750 – 2 500 | 350/1 750 – 2 500 | 350/1 750 – 2 500 | |
Prevodovka | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,10 | 11,90 | 11.1 | 10.5 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 195 | 205 | 205 | |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 4,40 | 3,70 | 5.3 | 3.7 | |
PRAMEŇ: Škoda | |||||
Vznetové motory | |||||
Motor | 2,0 CDTI | 2,0 CDTI 4 x 4 | 2,0 CDTI Bi Turbo | 2,0 CDTI Bi Turbo 4 x 4 | |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 | |
Usporiadanie spaľovacieho motora | R4 | R4 | R4 | R4 | |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 120 (163)/4 000 | 120 (163)/4 000 | 143 (194)/4 000 | 143 (194)/4 000 | |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 300/1 750 – 2 500 | 300/1 750 – 2 500 | 400/1 750 – 2 500 | 400/1 750 – 2 500 | |
Prevodovka | 6-st. manuálna/6-st. automatická | 6-st. manuálna/6-st. automatická | 6-st. manuálna/6-st. automatická | 6-st. automatická | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,5/11,2 | 10,2/10,5 | 8,7/8,8 | 9 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 220/210 | 215/210 | 230/229 | 225 | |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 4,3/5,3 | 5,3/6,2 | 4,7/5,6 | 6.2 | |
PRAMEŇ: Opel |
Foto – Opel