Ferrari vždy po určitom čase od predstavenia modelu predstaví jeho lepšiu verziu. Pri osemvalcových autách s motorom v strede tak 360 Modena dostala Challenge Stradale a novšie F430 zase po pár rokoch doplnila verzia Scuderia.

Podobným smerom sa uberá aj 458 Italia, pri ktorej sa slovný názov vymenil za iný. Špekulovalo sa, že by to mohlo byť Monte Carlo, ale na niektorých trhoch by kolovali vtipy o rovnakej sérii Škodovky. Nový výkonný model 458 dostal meno Speciale.

Keďže stále v názve svieti číslo 458, tak sa dá ľahko odhaliť, že pod kapotou je v strede umiestnený osemvalec do V s objemom 4,5 litra. Ale výkon sa zmenil. Po úpravách dosahuje 445 kW (605 k) pri 9000 otáčkach a 540 Nm pri 6000 otáčkach.

Motor sa hrdo pýši titulom najvýkonnejší atmosférický agregát V8 automobilky. S litrovým výkonom 99 kW (135 k) však dosiahol aj na vrchol rebríčka atmosférických motorov, ktoré sú v sériovo produkovanom aute.

Dôležitým údajom je aj hmotnosť iba 1290 kilogramov. Kombinácia ľahkej karosérie a výkonného motora znamená stokilometrovú rýchlosť za 3 sekundy a dvojstovku za 9,1 sekundy. Dvojstovka je tak na tachometri rýchlejšie ako stovka pri výkonnejšom hatchbacku.

Na domácom okruhu vo Fiorane nadelilo Speciale obyčajnej Italii 1,5 sekundy a skončilo s celkovým časom 1 minúta a 23,5 sekundy. Zmeny dizajnu detailov vychádzajú z optimalizácie v aerodynamickom tuneli.

Ferrari 458 Speciale - aerodynamická optimalizáca je najvýraznejšou zmenou

Foto – Ferrari