Posledný kus bude mať poradové číslo 636 143. To znamená, že ročný priemer sa dostal nad 50 tisíc kusov. Nemá však konkrétneho zákazníka ako väčšina kusov, ktoré vznikli pred ním. Ostane ako suvenír v múzeu Volvo.
Avšak to nie je úplný koniec produkcie prvej generácie XC90. V Číne ostane s jemnými retušami v produkcii. Z fabriky v Daqingu bude naďalej vychádzať ako verzia XC Classic. Tá však bude určená iba pre čínsky trh.
Pre model je však už pripravený nástupca, ktorého interiér už automobilka zverejnila. Nahradí tak jeden z najdlhšie vyrábaných moderných modelov SUV. Počas svojho životného cyklu sa pod kapotu dostal aj zaujímavý agregát V8 skonštruovaný s pomocou Yamahy.
Aj nový model sa bude vyrábať vo fabrike v Torslande, preto musela prvá generácia ustúpiť, aby mohli začať prípravy na produkciu tej druhej. Oficiálne odhalenie nového modelu prebehne v auguste a predaj sa spustí začiatkom roka 2015.
Volvo XC90 - pôvodný model sa bude ako XC Classic vyrábať v Číne Zdroj: Volvo
Ako povedal viceprezident automobilky pre produktovú stratégiu a modelové portfólio Lexa Kerssemakersa: "Naše nové Volvo XC90 nie je iba prirodzenou evolúciou neuveriteľne úspešného auta, je tiež vynikajúcim príkladom ako sa zmenilo Volvo vo vnútri a z pohľadu značky samotnej."