Automobilka Volvo v Ženeve predstaví hybridnú verziu svojho kombi strednej triedy V60 vo forme štúdie. Na nej zdokumentuje pokrok, ktorý jej prináša spolupráca so švédskou energetickou spoločnosťou Vattenfall na jeho vývoji.
Volvo V60 Plug-in Hybrid patrí do katgórie „full hybrid“. To znamená, že môže jazdiť výhradne s elektrickým pohonom. Stará sa oň elektromotor (52 kW/71 k) spriahnutý so zadnými kolesami v rámci systému ERAD (Electric Rear Axle Drive), ktorý využíva aj lithium-iontové akumulátory s kapacitou 12 kWh. V čistom – bezemisnom režime má V60 akčný rádius 50 km. Akou rýchlosťou sa môže pohybovať, to už správa neprezrádza. Elektrický režim sa bude aj tak využívať hlavne v mestskej premávke, a tam to nie je až také dôležité.
Keď treba výkon a dynamiku, poslúži spaľovací motor. Vznetový päťvalec D5 so zdvihovým objemom 2,4 l dosahuje maximálny výkon 158 kW (215 k) a prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky poháňa výhradne predné kolesá. Pritom turbodiesel a elektromotor samozrejme kooperujú. Spolu dosahujú úctyhodný súhrnný maximálny výkon 210 kW (285 k). No tou najpozoruhodnejšou vizitkou tohto hybridu je spotreba 1,9 l/100 km v kombinovanom cykle a emisie CO2 po úrovňou 50 g/km.
Volvo V60 Plug-in Hybrid sa v sériovej podobe začne predávať v roku 2012.
Zdroj: 03
Foto – Volvo