Automobilka naznačila pre budúce nižšie modely s číslovkou 40 iba trojvalce. Pri S90 to až tak radikálny pokles počtu nebude a väčšina sa zastaví na štvorke.

Rovnaká platforma ako má Volvo XC90, nazvaná Scalable Platform Architecture, predurčuje, aké agregáty sa dostanú do sedanu vyššej strednej triedy. Zatiaľ sa hovorí najmä o štvorvalcoch, kým niektorí konkurenti prinášajú aj osemvalce.

Verzia Polestar má, podľa doterajších správ, mať približne 294 kW (400 k). Úpravca, v plnom vlastníctve automobilky, aktuálne pracuje na vyladení hybridného ústrojenstva označeného T8 Twin Engine.

Volvo, ktoré patrí čínskemu Geely, finišuje aj s prípravou hybridu zameraného na spotrebu a emisie. Bude pozostávať z elektromotora a z 1,5-litrového trojvalca s prepĺňaním. Spojitosť s S90 naznačil viceprezident Volva pre výskum a vývoj, Peter Mertens. Tiež odhalil, že prototypy s týmto ústrojenstvom už teraz prechádzajú testami.

Volvo S90 - radiaca páka pre T8 Twin Engine Zdroj: Volvo

Nový 1,5-litrový trojvalec z hybridu sa objaví v budúcnosti aj samostatne v sérii 40 postavenej na platforme Compact Modular Architecture. Prvým má byť XC40 už v roku 2017. Agregát bude pre Volvo dostupný iba v prepĺňanej verzii, ale pre čínske Geely bude aj atmosférický.