Automobilka Volvo pripravuje dva prototypy postavené na platforme elektromobilu C30 DRIVe Electric. Ich účelom je predĺžený akčný rádius (až o 250 km) v porovnaní s bežnými elektromobilmi, ktoré obmedzuje hmotnosť a kapacita akumulátorov. Pritom nádeje vkladá do palivových článkov.

 V prvej fáze pracuje na štúdii konštrukcie tzv. Range Extender (predlžovača dojazdu). Pozostáva z palivového článku s reformátorom. Reformátor rozbíja tekuté palivo (v danom prípade benzín) a vytvára vodíkový plyn. V palivovom článku sa potom vodík konvertuje na elektrickú energiu, ktorá slúži na napájanie elektromotora vozidla. Pritom technológia generuje elektrickú energiu (a čistú vodu) bez akýchkoľvek emisií oxidov uhlíka (CO), oxidov dusíka (NOx), oxidov síry (SOx) a sadzí. Vďaka efektívnemu procesu sú emisie oxidu uhličitého (CO2) v porovnaní s bežným vozidlom významne redukované.

No Volvo smeruje k elektromobilu ďalšej generácie. V druhej fáze spolupráci so Swedish Energy Agency (Švédskej Agentúry pre Energetiku) a firmou Powercell Sweden iniciuje vývoj palivových článkov, ktoré budú schopné predĺžiť dojazd elektromobilu bez akýchkoľvek emisií CO2. Dva prototypy pripraví na testovanie v každodennej premávke v roku 2012.

Len pripomíname, že pôvodný elektromobil Volvo C30 DRIVe Electric poháňajú li-iontové akumulátory, ktoré sa dajú dobíjať z bežnej elektrickej siete. Z nuly na stovku akceleruje za 10,5 sekundy, dosahuje maximálnych 130 km/h a na jedno nabitie absolvuje vzdialenosť 150 km.

Zdroj: 01

Zdroj: 02

Foto – Volvo