Volvo Cars spolupracuje s belgickými špecialistami a ďalšími spoločnosťami na technológii Flanders´Drive na kreovaní systémov, ktoré ešte zjednodušia zaobchádzanie s elektromobilom.
Ide o to, aby vodič nemusel manipulovať s nabíjacími káblami a hľadať voľnú elektrickú zástrčku, keď sa vráti domov a akumulátory jeho elektromobilu treba napojiť elektrickou energiou. Novo vyvíjaný systém umožní prenášať energiu do batérie vozidla bezdrôtovo – pomocou nabíjacej platne zabudovanej trebárs v podlahe garáže alebo v príjazdovej ceste k domu. Principiálne platňa obsahuje cievku a tá generuje magnetické pole. Ak nad ňou parkuje elektromobil, energia sa bez fyzického kontaktu presunie do snímača na vozidle. Z formy striedavého prúdu sa usmerňovačom prekonvertuje na jednosmerný a následne dobíja batérie.
Zdroj: 1
A teraz to podstatné. Volvo C30 Electric previezli 19. mája do spoločnosti Flanders´ Drive. Tam ho technici preladia zo systému „plug in“ na induktívne nabíjanie. Plné nabitie batérií aké sú zabudované v modeli C30 Electric (24kWh), by malo trvať hodinu a dvadsať minút. Presun vozidla však neznamená ukončenie projektu s názvom CED (Continuous Electric Drive -- nepretržitý elektrický pohon). Je to „len“ začiatok. Jeho ďalšími účastníkmi sú výrobca autobusov Van Hool a výrobca električiek Bombardier.
Zdroj: 2
Kompakt Volvo C30 Electric je súčasťou elektrifikačnej stratégie spoločnosti Volvo Cars. Ponúka dojazd 150 km na jedno nabitie s nulovými emisiami. Odovzdanie úvodnej flotily 250 vozidiel (zatiaľ dobíjaných zo zástrčky) vybraným zákazníkom v Európe začne v druhej polovici roka 2011.
Zdroj: 3
Foto – Volvo