Vylepšená verzia zaujme zvonka úplne novým stvárnením prednej časti. Svetlá využívajú naďalej LEDkové prvky, ale predná maska je vymenená. Pripomína skôr kreácie z osobnej sféry a tvarom odkazuje na Touareg a Phaeton.

Na bočnom profile a zadnom pohľade nie je treba takmer nič meniť, najzásadnejšie sa na dizajne odzrkadlí nová grafika zadných svetiel. Volkswagen nachystal aj nové tvary zliatinových diskov, aj keď na Transporteroch väčšinou budú základné plechové, ktoré sa nemenia.

Veľká zmena prichádza v interiéri. Tvar prístrojovej dosky zmenil veľký displej v strede. Oproti Multivanu je spodná časť prístrojovej dosky menej masívna, čo pomáha ak je vpredu trojica cestujúcich. Inovovaný Transporter dostane nový elektromechanický posilňovač riadenia miesto súčasného hydraulického.

Volkswagen Transporter - interiér má hlavne nový veľký displej Zdroj: Volkswagen úžitkové vozidlá

Použitie nového posilňovača umožní využiť nové asistenčné systémy. Nový Transporter môže mať systém udržiavania v pruhoch, či systém automatického parkovania. Okrem týchto asistentov môže van disponovať aj systémom na kontrolu priestoru za vozidlom, čítaním dopravných značiek, ale aj asistentom pri bočnom vetre.

Transporter naďalej bude ponúkať dvojlitrový radový štvorvalec spaľujúci naftu. Ten môže mať viacero naladení v spektre od 66 kW (90 k) až po 146 kW (198 k). Dve najvýkonnejšie verzie ponúknu aj pohon všetkých kolies 4Motion.

Na niektorých trhoch automobilka ponúkne aj elektrické verzie vozidla. Plne elektrický van bude mať výkon 82 kW (112 k) a kapacitu batérií 77,6 kWh. Plné nabitie znamená dojazd 400 kilometrov podľa NEDC cyklu. Pre Slovensko bude zatiaľ vyhradený iba spaľovací motor.

Volkswagen Transporter - profil auta ostáva nezmenený Zdroj: Volkswagen úžitkové vozidlá