Passat sa s 30-miliónmi kusov stal najpredávanejším vozidlom strednej triedy v histórii automobilizmu. Nie je to výlučne o aktuálnej generácii, ale o všetkých, ktoré nosili a nosia toto meno. Logicky sem spadá aj najnovší facelift obľúbeného modelu.
Rekordér v triede sa tak dostal už pred Beetle, ale zároveň ostáva, zatiaľ, v tieni Golfu. Jubilejný kus vyšiel z výrobej haly ako verzia GTE, čo znamená plug-in hybrid s benzínovým spaľovacím motorom. Je odetý do Pyrite Silver metalízy.
Samotná produkcia Passatu sa začala v roku 1973, konkrétne 14. mája. Nahradil vtedy model 1600 a presunul motor do prednej časti. Model 1600 mal motor vzadu a pohon zadnej nápravy. Aktuálne je na trhu verzia s označením B8, čo však znamená šiestu generáciu modelu, keďže Volkswagen označoval aj facelifty vyšším číslom, v niektorých prípadoch.
Passat GTE s hybridnou technológiou, aj jubilejný kus, poháňa kombinácia spaľovacieho benzínového motora 1,4 TSI a elektromotora. Celkový výkon je 160 kW (218 k) a na jedno nabitie dokáže prejsť až 55 kilometrov, podľa normy WLTP, čo je približne 70 kilometrov podľa NEDC. Na to využíva 13,3 kWh batériu. Plné nabitie trvá nabíjačkou vstavanou v aute 4 hodiny.