Základné tvary sa nezmenili, ale nárazníky a prahy viac pripomínajú "krátky" Golf R. Zmeny sa neudiali ani vnútri, kde je stále miesto pre päť ľudí a batožinu. Objem kufra ostal rovnakých 605 litrov ako pri slabších motoroch.

Ani variabilita neprišla skrátka a zadné sedadlá sa dajú sklopiť v pomere 2:1. Po ich zložení odvezie Golf R Variant až 1 620 litrov. Alebo vďaka dĺžke podlahy 1 831 milimetrov sa dá použiť ako núdzový stan na festivale.

Lenže rozmery nebudú tým hlavným lákadlom. Pod prednou kapotou bude dvojlitrový agregát s označením TSI. Ten samozrejme pochádza z hatchbacku Golf R a ponúka rovnakých 221 kW (300 k) a 380 Nm.

Sériovo bude kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Pošle krútiaci moment a výkon na všetky štyri kolesá prostredníctvom pohonu 4Motion. Práve adaptívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi všetky kolesá má zaručiť ideálnu priľnavosť.

Športový podvozok znížil svetlú výšku o 20 milimetrov. Lepší pocit z riadenia zase prinesie progresívny účinok posilňovača. No a v extrémnom prípade bude možné nastaviť stabilizačný systém do voľnejšieho režimu s názvom ESC Sport. V príplatkovej výbave sa ocitne možnosť nastavenia podvozku DCC s režimom Race.

Volkswagen Golf R Variant - naspodu zrezaný volant nechýba Zdroj: Volkswagen

Golf R Variant zvládne vyštartovať na stovku za 5,1 sekundy, pričom osemdesiatka je na tachometri už za 3,8 sekundy. Maximum získalo tradične limit nastavený na 250 km/h. Pritom spotreba v normovanom kombinovanom cykle je iba 7,0 litra na sto kilometrov a emisie iba 163 gramov CO2 na kilometer.