Podľa abecedy zostávajú títo kandidáti:

Alfa Romeo Giulia

Sedan z talianskej produkcie prichádza s usporiadaním ako BMW, motor vpredu a pohon zadnej nápravy. Vracia sa tak k modelom z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov. Alfa tiež zvolila výraznejšie tvary, ktoré nezaniknú v žiadnej farbe.

Alfa Romeo Giulia Zdroj: Alfa Romeo

Citroën C3

Z takmer MPV sa stal bežný hatchback. Bežný je však len z pohľadu umiestnenia do kategórie. Tvarovo nadväzuje na väčší Cactus a tiež využíva lišty Airbumps. V triede je prvýkrát aj vstavaná kamera. Malé auto je prekvapivo pohodlné a neodradí ani cenou. Na slovenskom trhu začína na 8 990 eurách.

Citroen C3 Zdroj: Citroen

Mercedes-Benz triedy E

Nová trieda E je naozaj výnimočná. Dokáže sama zaparkovať a posúva na novú úroveň agregát pod označením 220d. Už nemá objem 2,2 litra, ale iba dva litre. Ponúka aj množstvo pomocných systémov, z ktorých najčastejšie využitie má automatické parkovanie cez mobilnú aplikáciu.

Mercedes-Benz E trieda Zdroj: Mercedes-Benz

Nissan Micra

Nissan pretavil Micru z dôchodcovského miniauta na moderne vyzerajúci hatchback. Už na prvý pohľad spredu jasne dáva najavo, že patrí do rodiny, veď má masku chladiča v tvare písmena V. Ale je dynamickejší ako kedykoľvek predtým.

Nissan Micra Zdroj: Nissan

Peugeot 3008

Prerod v modeloch zažíva aj Peugeot, 3008 už nie je kombináciou MPV a niečoho, ale zamieri skôr medzi SUV. Vonkajšie tvary sú pútavé a interiér využíva novú generáciu i-Cockpit s číslom 2. Malý volant stále ostáva.

Peugeot 3008 Zdroj: Peugeot

Toyota C-HR

Toyota predstavila tento rok aj svojho konkurenta Hondy HR-V. Kým Honda je celkom šokom, Toyota sa púšťa ešte ďalej do vesmírneho vzhľadu. A sekne jej to. V ponuke má aj hybridné ústrojenstvo a 1,2-litrové turbomotory.

Toyota C-HR Zdroj: Toyota

Volvo S90/V90

Veľké sedany a kombi od Volva budú používať len dvojlitrové štvorvalce. Výkonmi sa síce dokážu postaviť nemeckým konkurentom, ale v krčmových slovných bitkách skončia pri tom dvojlitri. Inak Volvo prichádza s rovnakým dizajnovým prelomom, ako keď predstavilo prvú generáciu S80. Navyše S90 a V90 podporujú čiastočne autonómnu jazdu.

Volvo V90 Zdroj: Volvo